Deze organisaties ‘willen laten zien hoe eenvoudig het is om een duurzamer gerecht te maken en startten 2 november de campagne ‘Doe Maar Lekker Duurzaam’.
Twee derde van de consument let bij het boodschappen niet op of eten duurzaam is, maar 51 procent geeft aan duurzaam eten wel zeer belangrijk te vinden. Dit blijkt uit het ‘Duurzaam eten’-onderzoek van GfK in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever is gehouden.
Redenen om niet te kiezen voor duurzamere producten zijn met name gewoonte en prijs. De supermarkt wordt door consumenten het vaakst bezocht om duurzame producten te kopen gevolgd door de speciaalzaak, boer, biologische winkel en markt.
Vier op de tien consumenten is de afgelopen twee jaar duurzamer gaan eten. 30 procent verwacht de aankomende twee jaar meer duurzame producten te kopen.
Tot en met 23 november kunnen consumenten met de cadeaukaart duurzamere producten kopen bij Albert Heijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!