Meisjes verdienen meer keuzes dan poppen en prinsessen. Dat is het statement van GoldieBlox, een technisch speelgoedmerk voor meisjes.
Eerder knalden ze hun boodschap al op aanstekelijke wijze de wereld in met commercials zoals 'The Pincess Machine', waarin meisjes onder een aangepast deuntje van 'Girls' van de Beastie Boys een eigen Rube Goldberg-machine bouwen en 'Disrupt the pink aisle', waarin meisjes het roze schap van de Toys 'R Us bezetten.
Om vast in de Paassferen te komen, is de hoofdrol in de nieuwe commercial weggelegd voor een ei. Een verwijzing naar de klassieke 'This is your brain on drugs'-commercial uit de jaren tachtig, waarin men probeerde drugsgebruik te ontmoedigen met de 'drugs = je hersenen als gebakken ei'-metafoor. Of zoiets... (zie onder om het geheugen op te frissen)
Alleen in de versie van GoldieBlox dient het ei niet om te illustreren wat de gevolgen zijn van drugs op het menselijk brein, maar om te laten zien wat de gevolgen zijn van 'princess' op het brein van jonge meisjes, namelijk: verminderd zelfvertrouwen op het gebied van exacte vakken en onzekerheid ten opzichte van hun lichaam.
Daarna volgen de effecten van 'Your brain on engineering', zoals: banen voor het oprapen, een hoger salaris en een kans op het schamele percentage van 13 procent vrouwelijke ingenieurs op te krikken. Want, zo luidt de uitsmijter van GoldieBlox: Girls are more than just princesses. They are our greatest resource.
Merk:
GoldieBlox
Regie:
Beau Lewis
Producer:
Kimi Milo
Art Director:
Susie Valegria
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!