Directeur Ruud Boer: 'ISO 14001 heeft onze creativiteit niet beperkt maar juist vergroot: naast de door de klant verwachte voorstellen, proberen we ook milieuvriendelijker voorstellen te ontwerpen. Bijvoorbeeld met composteerbare folie, minder verpakkingsmateriaal, FSC papier, natuurlijke inkten voor brochures, et cetera.'
Het mvo-beleid van BTM is gebaseerd op vier pijlers, aldus Boer: 'Verantwoordelijkheid nemen binnen de keten, het ondersteunen van maatschappelijke projecten, het voldoen aan wet- en regelgeving en het streven naar continue verbetering.'
De maatschappelijke betrokkenheid blijkt ook uit het werk voor Fair Trade Original. Tegen gereduceerde kosten is een nieuw logo ontworpen en zijn ruim honderd verpakkingen ontwikkeld. Mede hierdoor kon Fair Trade Original met succes de stap maken van de Wereldwinkels naar het supermarktkanaal en daar veel jonge en moderne consumenten aanspreken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!