Moederconcern RTL Group maakte vanochtend de halfjaarcijfers bekend. Daaruit blijkt onder meer dat de Nederlandse advertentiemarkt een groei van 8,2 procent vertoonde.
Ceo Bert Habets van RTL Nederland reageert: 'Het macro-economische herstel in het eerste half jaar van 2014 vertaalt zich in een belangrijke groei van onze inkomsten uit televisie en onze digitale activiteiten. De strategie om een gebalanceerde mix aan te bieden van bestaand, nieuw en vernieuwd programma-aanbod blijft succesvol en zorgt voor behoud van ons marktleiderschap.'
Hij spreekt van een explosieve groei op het digitale vlak. 'Zowel het aantal bezoekers online als het aantal videoviews is met 25% toegenomen. Ons aanbod is steeds breder en beter toegankelijk voor de consument. De crossovers met Videoland met RTL-hits als "Divorce" en sterk groeiende catalogus aan Nederlandse filminvesteringen werpen zijn vruchten af. Op die gedachte bouwen we ook in de tweede helft van 2014 voort.'
Habets noemt verder het 25-jarig bestaan van RTL 'een mijlpaal'. 'Zeker als je bedenkt dat de grondleggers van toen heel wat hebben moeten overwinnen om überhaupt te mogen uitzenden. Vandaag is RTL niet meer weg te denken uit de Nederlandse samenleving. We zijn van een enkele zender met lef uitgegroeid tot een breed mediabedrijf dat de consument 24/7 amuseert en informeert. Om ook de komende 25 jaar succesvol te blijven, moeten we blijven pionieren en grenzen verleggen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!