Onder de naam Knowledge Mile slaan bedrijven (NS, KPN, Rabobank Amsterdam), de Gemeente Amsterdam en onderwijs (HvA, Hogeschool Inholland en de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten) de handen ineen. Het Amerikaanse Bell Labs, leverancier van zeven Nobelprijswinnaars, gaat het gebied gebruiken als testomgeving.
Matthijs ten Berge, directeur van initiatiefnemer Amsterdam Creative Industries Network: “Het feit dat gerenommeerde partijen zoals Bell Labs zichachter de Knowledge Mile coalitie scharen geeft de internationale potentie aan van dit project. De voorheen lelijkste straat van Amsterdam wordt de slimste straat van Nederland.”
Naast mogelijkheden voor bedrijven, gaat het gebied een voedingsbodem worden voor innovatieve startups en talent. In de komende tijd worden aan de Knowledge Mile verschillende plekken gerealiseerd waar creatieve startups zich kunnen vestigen. Een daarvan is de Diamantbeurs, een 6 duizend vierkante meter groot pand dat recent is aangekocht door Willem Sijthoff, Cor van Zadelhoff en Maarten Feilzer (Beheer Brouwershoff) en die zal worden ingericht als verzamelgebouw voor uitgevers en creatieve bedrijven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!