De fusie van Publicis en Omnicom zou in het derde kwartaal definitief moeten zijn, maar het lijkt allemaal nog langer te gaan duren. Dat bevestigde John Wren, ceo van Omnicom, gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de communicatieholding.
Geen plan-B
Volgens Wren is het ‘momenteel nog moeilijk te voorspellen wanneer de fusie rond is, gezien de complexiteit van bepaalde zaken’. Daarbij doelt hij allereerst op de Chinese autoriteiten, die nog steeds geen fiat hebben gegeven. De deadline daarvoor is op 16 juni.
Daarnaast moeten er 'lastige, onverwachte belastingissues' worden bekeken, met name in Frankrijk. Daar moeten de regelgevers bekijken of de fusie wel voordelig is voor de aandeelhouders.
Een derde punt is dat de fusie nog langs de U.S. Securities and Exchange Commission moet en in Nederland de Autoriteit Financiële Markten, AFM. Volgens Wren is er ‘geen plan-B’ en moeten al deze regelingen getroffen worden om de deal uiteindelijk rond te maken.
Publicis-baas Maurice Lévy was vorige week optimistischer over het rondkomen van de fusie en sprak over ‘eind derde kwartaal’. Het is opvallend dat Wren deze uitspraak niet durft te doen.
Inkomen
Omnicom Group zag het inkomen in het eerste kwartaal stijgen naar 3,4 miljard dollar. Een groei van 3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Organisch was de inkomensgroei 4,3 procent wereldwijd. In Europa was de groei het minst: 2,3 procent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!