De Loden Leeuw voor de irritantste televisiereclame werd dit jaar door verzekeraar a.s.r. gewonnen. De rap-reclame met oud-Opgezwolle rapper Sticks, kreeg 45 procent van de stemmen..
A.s.r. kroop niet weg in een hoekje, maar kwam met een reactie op het winnen van de loden schaamprijs.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
De adverteerder gaat niet mee in het sentiment en reageert op een vaak leuke en in ieder geval luchtige manier (zie de voorbeelden van oud-winnaars Tele2 en Albert Heijn en nu dus ASR). Vervolgens confronteert het tv-programma de adverteerder en drukt haar of hem toch vooral op het hart dat ze dit niet leuk moeten vinden. Waarop de adverteerder herhaalt dat sommige mensen het leuk vinden en sommige niet. Over smaak kunnen we eeuwig twisten. Als de Loden Leeuw een ding bewijst is het de attentiewaarde van bepaalde commercials en het feit dat tv een massamedium is waarbij een boodschap ook veelvuldig wordt voorgeschoteld aan kijkers die niet innde doelgroep vallen.
Lang relaas, maar naar mijn mening is de relevantie van deze prijs voorbij, in tegenstelling tot andere onderwerpen die het tv-programma Radar behandelt, zoals de manier waarop bedrijven met de vragen of problemen van klanten omgaan.