A.s.r. komt met gouden reactie na 'winst' Loden Leeuw
Fijn filmpje van verzekeraar als reactie op verkiezing van vervelendste reclame van het jaar


De Loden Leeuw voor de irritantste televisiereclame werd dit jaar door verzekeraar a.s.r. gewonnen. De rap-reclame met oud-Opgezwolle rapper Sticks, kreeg 45 procent van de stemmen..
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
A.s.r. kroop niet weg in een hoekje, maar kwam met een reactie op het winnen van de loden schaamprijs.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidLeuke reactie, maar wat blijft is dat heeel veeel mensen zich, net als ik elke keer rot ergeren aan die filmpjes. Meer een irritant dan een leuk of interessant effect. Zou ik toch wat aan doen.
Helaas snapt onze oude-tv-kijkende-doe-maar-normaal-niets-zegende-AVRO-TROS-Nederlander niets van deze aanpak, wat daarmee ook duidelijk de doelgroep weergeeft van A.S.R. En dat zou ik als groot compliment zien!
Tuurlijk, jij grootziener weet het natuurlijk veel en veel beter dan die oerdomme consumenten waar de asr zijn geld aan verdient.
Iets met bord voor je kop hebben?
Ik snap niet zo goed waarom Adformatie met 'Gouden reactie' kopt. Ik moet niet lachen. Ik krijg geen tranen. Ik val niet van mijn stoel af. Ik word niet boos. Ik vind het gewoon helemaal niks. En als het dan goud is, dan nepgoud van het goedkoopste soort. Of was het gewoon het persbericht van het bureau dat kritiekloos is geplaatst?
Is de Loden Leeuw inmiddels niet over de houdbaarheidsdatum heen? Het is nu al een aantal jaren hetzelfde met de adverteerder die goed weet waarom en voor wie (en dus ook voor wie niet) ze een bepaalde commercial maakt. Vervolgens stemmen de kijkers van een tv-programma en dat maakt een commercial tot de meest irritante van het jaar.
De adverteerder gaat niet mee in het sentiment en reageert op een vaak leuke en in ieder geval luchtige manier (zie de voorbeelden van oud-winnaars Tele2 en Albert Heijn en nu dus ASR). Vervolgens confronteert het tv-programma de adverteerder en drukt haar of hem toch vooral op het hart dat ze dit niet leuk moeten vinden. Waarop de adverteerder herhaalt dat sommige mensen het leuk vinden en sommige niet. Over smaak kunnen we eeuwig twisten. Als de Loden Leeuw een ding bewijst is het de attentiewaarde van bepaalde commercials en het feit dat tv een massamedium is waarbij een boodschap ook veelvuldig wordt voorgeschoteld aan kijkers die niet innde doelgroep vallen.
Lang relaas, maar naar mijn mening is de relevantie van deze prijs voorbij, in tegenstelling tot andere onderwerpen die het tv-programma Radar behandelt, zoals de manier waarop bedrijven met de vragen of problemen van klanten omgaan.
irritant blijft hangen, dat is de oudste truc uit het boekje
Dit jaar mogen ze 'm weer krijgen wat mij betreft. Nu voor die slechte vitality rap.