Overslaan en naar de inhoud gaan

A.s.r. komt met gouden reactie na 'winst' Loden Leeuw

Fijn filmpje van verzekeraar als reactie op verkiezing van vervelendste reclame van het jaar
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Loden Leeuw voor de irritantste televisiereclame werd dit jaar door verzekeraar a.s.r. gewonnen. De rap-reclame  met oud-Opgezwolle rapper Sticks, kreeg 45 procent van de stemmen..

related partner content for mobile comes here

A.s.r. kroop niet weg in een hoekje, maar kwam met een reactie op  het winnen van de loden schaamprijs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Ron Meijer

Leuke reactie, maar wat blijft is dat heeel veeel mensen zich, net als ik elke keer rot ergeren aan die filmpjes. Meer een irritant dan een leuk of interessant effect. Zou ik toch wat aan doen.

Marcel

Helaas snapt onze oude-tv-kijkende-doe-maar-normaal-niets-zegende-AVRO-TROS-Nederlander niets van deze aanpak, wat daarmee ook duidelijk de doelgroep weergeeft van A.S.R. En dat zou ik als groot compliment zien!

Baris

Tuurlijk, jij grootziener weet het natuurlijk veel en veel beter dan die oerdomme consumenten waar de asr zijn geld aan verdient.

Baris

Iets met bord voor je kop hebben?

martijn

Ik snap niet zo goed waarom Adformatie met 'Gouden reactie' kopt. Ik moet niet lachen. Ik krijg geen tranen. Ik val niet van mijn stoel af. Ik word niet boos. Ik vind het gewoon helemaal niks. En als het dan goud is, dan nepgoud van het goedkoopste soort. Of was het gewoon het persbericht van het bureau dat kritiekloos is geplaatst?

Jan Willem te Gussinklo

Is de Loden Leeuw inmiddels niet over de houdbaarheidsdatum heen? Het is nu al een aantal jaren hetzelfde met de adverteerder die goed weet waarom en voor wie (en dus ook voor wie niet) ze een bepaalde commercial maakt. Vervolgens stemmen de kijkers van een tv-programma en dat maakt een commercial tot de meest irritante van het jaar.
De adverteerder gaat niet mee in het sentiment en reageert op een vaak leuke en in ieder geval luchtige manier (zie de voorbeelden van oud-winnaars Tele2 en Albert Heijn en nu dus ASR). Vervolgens confronteert het tv-programma de adverteerder en drukt haar of hem toch vooral op het hart dat ze dit niet leuk moeten vinden. Waarop de adverteerder herhaalt dat sommige mensen het leuk vinden en sommige niet. Over smaak kunnen we eeuwig twisten. Als de Loden Leeuw een ding bewijst is het de attentiewaarde van bepaalde commercials en het feit dat tv een massamedium is waarbij een boodschap ook veelvuldig wordt voorgeschoteld aan kijkers die niet innde doelgroep vallen.
Lang relaas, maar naar mijn mening is de relevantie van deze prijs voorbij, in tegenstelling tot andere onderwerpen die het tv-programma Radar behandelt, zoals de manier waarop bedrijven met de vragen of problemen van klanten omgaan.

pete snott

irritant blijft hangen, dat is de oudste truc uit het boekje

Merten

Dit jaar mogen ze 'm weer krijgen wat mij betreft. Nu voor die slechte vitality rap.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in