Vorige week heeft onderzoeksbureau Nielsen nieuwe resultaten openbaar gemaakt over het clickgedrag binnen apps van diverse mobiele platformen. Wat valt er op?
33 % van de Android gebruikers hebben in het onderzoek in 30 dagen minimaal op een ‘in-app advertisement’ geklikt. Da’s ruimschoots 2x zo veel als Blackberry gebruikers.
Premium apps
Betalen voor apps, daar houdt de BlackBerry gebruiker ook niet echt van. In het onderzoek wordt de ratio (BB = 3.5 gratis apps downloads tov 1 betaalde app download). Bij iPhone is dat 2 gratis app downloads tov 1 premium download).
Vorige maand was er een artikel op het web te vinden dat gebruikers per mobiel platform erg van elkaar verschillen. Zie ‘iPhone users get more sex’.
Natuurlijk kan het verschil in gebruikers profielen per mobiel platform een reden zijn dat het clickgedrag op in-app mobile advertising banners verschillend is. In mijn optiek ligt het meer aan de technische verschillen per platform. Met multi-touch mogelijkheid van Android en iPhone zal de gebruiker sneller een mobile display advertisment aanklikken dan bij BlackBerry’s. Ook het betalen voor apps werkt voor iPhone een stuk eenvoudiger en dit verklaard dan ook direct de verschillen per mobiel platform.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!