Bousie advocaten heeft mede door de actualiteit besloten tot deze 'tongue in cheeck'-marketingcampagne. Het is een bewuste keuze om de advertentie, waarin wordt opgeroepen om publicaties die als beledigend of onwaar worden ervaren direct aan te pakken en voor de rechter te dagen, te plaatsen in het weekblad Privé, zo laat Bousie advocaten-oprichter Hans Bousie weten.
In de advertentie wordt niet alleen Privé genoemd, maar ook Weekend en Aktueel.
'Niet zelden zoeken de roddelbladen in hun publicaties de grenzen van het toelaatbare op, die in toenemende mate uitmonden in rechtszaken. De kosten blijken voor de gedupeerden echter vaak hoger uit te vallen dan de schadevergoeding die in vele gevallen wordt toegewezen, zo bleek onlangs uit onderzoek van L.R. Harinxma thoe Slooten.
'Overigens liet Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds daarop onlangs in NRC Handelsblad nog weten dat Privé voor rechtszaken een apart budget reserveert.
'Mede reden voor Bousie advocaten ook nadrukkelijker de grenzen van de juridische arena op te zoeken en provocerend te adverteren met een speciaal prijsgunstig aanbod in uitgerekend het roddelblad Privé.
'Onomwonden wordt in de advertentie opgeroepen om bladen die over de schreef gaan 'voor de rechter te slepen', waarbij Bousie advocaten het hele juridische traject namens de aanklagers voor een bijzonder laag tarief aanbiedt', aldus het persbericht.
In een toelichting op de campagne zegt Hans Bousie: 'Als Bousie advocaten vinden wij het bovendien leuk om ons op een prikkelend manier te profileren. Dat is een manier die bij uitstek past bij ons en bij de branche waarin we opereren.'
Bousie advocaten is een in media en entertainment gespecialiseerde advocatenkantoor.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!