Adidas verlengt sponsorcontract met hockeybond tot en met 2020

De nationale teams - zowel senioren als junioren - blijven spelen in hun driestrepen-outfit.

Adidas en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) hebben hun partnership verlengd tot en met 31 december 2020. Dat betekent deat Adidas de shirtsponsor (het sportmerk spreekt van 'teamwear-partner') blijft van de nationale (jeugd)teams. Donderdag werd  het thuis- en uitshirt gepresenteerd waar de teams de komende vier jaar in gaan spelen.

Positieve, fris en dynamisch
In een toelichting op de verlenging, zegt Frank Basters, senior director brand activation bij Adidas Benelux dat hockey een sport is met een zeer positieve, frisse en dynamische uitstraling.


Het nieuwe tenue (bovenaan) is de opvolger van het tenue dat de equipe in Rio droeg

Gedeelde merkwaarden
Basters: 'Het is ook een sport waarin Nederland veel successen kent, die professioneel is georganiseerd en waarin veel geïnnoveerd wordt, iets dat nauw aansluit bij onze merkwaarden. Wij zijn dan ook trots dat wij de mooie relatie met de KNHB kunnen verlengen. Het is een wezenlijke bouwsteen in onze positionering als hockeymerk maar ook als sportmerk.'


De nieuwe uit- en thuisshirts

Tot 2006 geen Adidas-sticks
Adidas omarmt de Nederlandse hockeysport sinds 1999. Ondanks het feit dat Adidas voor 2006 niet eens hockeysticks en hockeyschoenen in het assortiment voerde, is het mer inmiddels hockeymerk nummer 1. Erik Gerritsen, directeur KNHB: 'Het is mooi dat het partnership met de KNHB daar ook een belangrijke rol in heeft gespeeld.'

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie