Premium

538 blijft marktleider, forse groei Q-music

Q-music is in de doelgroep 20-49 in de periode augustus-september flink gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zender komt uit op 15,2 procent. Dat is de hoogste score sinds de oprichting. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is dat een stijging van 1,4 procent. Daarmee staat Q-music op een derde plaats. Marktleider 538 verstevigde het marktaandeel in 20-49 van 16,4 naar 16,9 procent. De nummer 2 3FM daalde ten opzichte van vorig jaar van 17,3 naar 16,6 procent.

Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK die zojuist bekend zijn gemaakt.

Een forse stijger is Radio 10. In vergelijking met vorig jaar gaat de zender 2,7 procent in aandeel omhoog en komt uit op 4,6. Minder vergaat het Radio Veronica dat daalt van 7,1 naar 5,6. In de volgende periode wordt het interessant om te zien wat de nieuwe koers van de zender heeft opgeleverd.

10+
In 10+ behoudt Radio 538 het marktleiderschap met een marktaandeel van 11,5. In vergelijking met een jaar geleden is dat een groei van 0,8 procent. 3FM is tweede met 9,9 (een jaar geleden was dat 10,0). De zender staat precies gelijk met ORN dat op 9,9 uitkomt. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is dat een daling van 1,3 procent. Sky Radio staat op een vierde plek met 9,7. In vergelijking met vorig jaar is dat -0,4 procent. Q-music is ook hier in opmars met nu 9,4 procent. Dat is +0,5 in vergelijking met vorig jaar. Een andere opvallende stijger is Radio 10 met 4,2 procent, komend van 3,3 procent.

 

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.064 respondenten van 10 jaar en ouder. Adformatie biedt vanaf nu de cijfers in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49.

Zie verder

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie