Het aantal Nederlandse nominaties voor de Sabra Awards is licht gestegen, van acht vorig jaar naar elf cases dit jaar. De genomineerden werden door een 40-koppige jury gekozen uit meer dan 2000 inzendingen. De winnaars van de Sabra Awards worden op 19 mei bekend gemaakt in Londen.
Ketchum met PostNL / Dj Postzegels (Diamond Sabre Awards)
PostNL beeldden vijf Nederlandse dancehelden af op postzegels. De DJ's ontvingen hun postzegel op de openingsdag van het Amsterdam Dance Event.
Bijl PR met het KNGU (Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie) / Het Grote Gymfeest 2014 (Diamond Sabre Awards)
In samenwerking met Triple double sportmarketing, Bijl PR en ambassadeur Epke Zonderland openden 200 gymclubs in de herfstvakantie 2014 en aansluitend aan de WK Turnen hun deuren.
Tata Consultancy Services / TCS Amsterdam Marathon 2014: Calling all Superheroes (Gold Sabre Awards, integrated marketing)
Coebergh Communicatie & PR met De Amersfoortse / Doorgaan.nl (Gold Sabre Awards, Product Media Relations)
Verzekeraar De Amersfoortse lanceerde begin 2014 het crowdfundingsplatform doorgaan.nl. Op dit platform presenteren ondernemers hun business-idee aan investeerders en het grote publiek. Coebergh heeft gedurende de crowdfundcampagnes gezorgd dat de ondernemers en hun verhalen zichtbaar werden in de media.
Porter Novelli met Kamer van Koophandel / De zoektocht naar de gouden bouwhelm (Gold Sabre Awards, energy and natural resources)
De zoekactie is opgezet door Slim Energie Thuis en de gemeente Steenwijkerland om te laten zien dat duurzaam wonen binnen handbereik is. De vinder won een volledig energieadvies op maat en een cheque ter waarde van duizend euro om het huis energiezuinig te kunnen verbouwen.
Eigen Fabrikaat met KLM Royal Dutch Airlines / KLM Live High Five (Gold Sabre Awards, publicity stunt)
'Iedereen herkent dat gevoel als je op vakantie iets moois ziet of meemaakt of iets voor een gunstige prijs koopt. Dat gevoel van YES, een werelddeal! En een dergelijk vier je met een eigen gebaar, zoals een high five'. Met dit inzicht werd een geïntegreerde campagne ontwikkeld en werden er twee commercials gedraaid op Bali en in New York.
Leene Communicatie met Nuon / Elke sportclub heeft recht op een lage energierekening (Gold Sabre Awards, sponsorship)
Via een nieuwe sponsorformule helpt Nuon sportvereniging de energierekening structureel te verlagen. De belangrijkste vraag van Nuon aan Leene Communicatie was om met een relatief beperkt PR-budget en een korte doorlooptijd ten minste € 400.000 aan mediawaarde te realiseren.
Glasnost met Reckitt Benckiser / #Feetie Scholl Velvet Smooth campagne (Gold Sabre Awards, marketing to women)
Scholl wilde een nieuw product inzetten op voetschoonheid bij vrouwen. Aan Glasnost de vraag om binnen Nederland en België aandacht te genereren voor dit innovatieve product, via PR, social en native advertising.
#Feetie tip voor zachte voetjes
Fleishman met Curaçao Tourist Board Europe / Een verrassende vakantie (Gold Sabre Awards, blogger outreach)
FleishmanHillard werd gevraagd te werken aan de bekendheid van Curaçao als vakantiebestemming en moest de diversiteit van het eiland onder de aandacht brengen bij de vele verschillende, reislustige consumenten. Dit deed het onder andere door het inzetten van bloggers.
Coopr met LinkedIn / LinkedIn Masterclass (Gold Sabre Awards, web-based business)
Coopr ontwikkelde een concept om studenten aan te spreken, zowel online als offline. LinkedIn stapt ook in het onderwijs en introduceert een Masterclass Carrièreplanning.
Glasnost met Vodafone / Vodafone's iPhone 6 lancering (Gold Sabre Awards, technology: hardware)