Het online winkelen neemt nog steeds toe, zo meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek.
83 procent (10,3 miljoen Nederlanders in de leeftijd 12-75 jaar) gaven aan in 2013 wel eens wat via internet te kopen. Dat zijn er 0,4 miljoen meer dan in 2012, aldus CBS.
Het aandeel frequente e-shoppers nam toe van 57 naar 60 procent, het aandeel minder frequente kopers bleef gelijk op 22 procent. Er is hierin geen verschil tussen Nederlanders die in de stad wonen, of daarbuiten.
De frequente e-shoppers kochten vooral kleding aan en boekten vakanties: zo’n 60 procent van de webshoppers.
Het online kopen van kleding is vooral populair bij 12- tot 25-jarigen (69 procent), van de online winkelende 65-plussers kocht 32 procent kleding.
Jongeren boekten juist weer minder vaak vakanties dan ouderen, maar ze kochten wel vaker digitaal studiemateriaal, games en elektronica.
Bij de 65-plussers vormen elektronische boeken, tijdschriften en kranten de op een na belangrijkste categorie aankopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!