Het Kinder-ijsje zou in 2018 moeten verschijnen in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. Plan is om 4 verschillende soorten ijsjes te maken. Welke Kinder-producten als inspiratie zullen dienen, is nog niet bekend.
Het merk Kinder, in Nederland vooral bekend van de surprise-eieren en de Kinder-Bueno, is eigendom van de Italiaanse fabrikant Ferrero (producent van onder meer Nutella). Het bedrijf zal een licentie uitreiken aan Unilever voor de ontwikkeling, productie en distributie van het ijs.
Ferrero zal toekijken op de kwaliteit. Wat betreft de duurzame doelen van Ferrero: het bedrijf koopt sinds 2014 20.000 ton duurzame cacao in van Fairtrade International. Doelstelling is om in 2020 100 procent duurzaam gecerticifeerde cacao in te kopen.
Unilever heeft wereldwijd een marktaandeel in ijs van 21 procent, met onder andere Magnum, Cornetto, Langnese en Cremissimo.
Over de communicatiestrategie is al iets meer bekend. Er komt in ieder geval een grote introductiecampagne aan, geïnitieerd vanuit Unilever. Aldus Horizont. Het is nog niet bekend welke bureaus aan de campagne mogen werken.
Bureaus die aan de andere ijsmerken werken, zijn onder andere Lola Madrid (Magnum) en Adam & Eve DDB plus DDB Hamburg (Langnese). Mediabureau van Langnese is Mindshare. De campagnes voor Kinder vanuit Ferrero worden ontwikkeld door (onder andere) M&C Saatchi.
Beeld: Pixabay
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!