Scherer (foto links) is inmiddels begonnen in zijn nieuwe baan. Hiervoor was hij ruim 7 jaar werkzaam bij Endemol Shine en daarvoor zat hij bij MTV Networks. In zijn laatste rol als managing director commercial partnerships was hij internationaal verantwoordelijk voor new business op het gebied van branded content, licencing & merchandising en brand management.
Per 1 november zal Mark van der Werff (rechts) het LifeHunters team versterken.Hij was de laatste 5 jaar creatief eindverantwoordelijk bij RTL Concepts en de creatieve unit van RTL Nederland. In de jaren hiervoor was Van der Werff werkzaam bij reclamebureau Lemz, Eyeworks, Endemol Intenational en Endemol Nederland. Hier bedacht hij onder andere de spraakmakende ‘De Grote Donorshow’ van BNN.
Samen hebben Scherer en Van der Werff de opdracht om het online mediabedrijf naar het volgende level brengen. Eerder dit jaar trad Anouk Last (ex Brand Deli) toe als commercieel eindverantwoordelijke aan de organisatie.
Volgens Erik Hensel, oprichter en ceo van LifeHunters, heeft de versteviging van de management board te maken met de internationale amibities van het bureau. 'Mijn rol zal zich met name richten op het internationaal uitrollen van LifeHunters en het vervullen van een ambassadeursfunctie. Onze ambitie is om op korte termijn in meerdere landen actief te zijn. We hebben nu oriënterende gesprekken met mogelijke partners om dit te realiseren.'