Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is de hartverwarmende John Lewis-kerstreclame van 2017, Moz the Monster

De commercial doet denken aan Monty the Pinguin (2014) en Buster the Boxer (2016).
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Warenhuisketen John Lewis onthult de jaarlijkse kerstcampagne met dit jaar monster Moz in de hoofdrol. De warenhuisketen is wereldwijd beroemd om zijn ontroerende kerstcampagnes, die traditiegetrouw in november online verschijnen en viraal gaan.

related partner content for mobile comes here

Vriendelijk monster


In de video van dit jaar wordt het jongetje Joe vrienden met een monster onder zijn bed. De aandoenlijke vriendschap heeft één probleem: Joe is 's nachts zoveel aan het spelen, dat hij overdag moe is.

In de video van dit jaar wordt het jongetje Joe vrienden met een monster onder zijn bed. De aandoenlijke vriendschap heeft één probleem: Joe is 's nachts zoveel aan het spelen, dat hij overdag moe is.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Moz het monster besluit er iets aan te doen. Op kerstochtend vindt Joe een rommelig ingepakt cadeau onder de boom. Het blijkt een nachtlampje dat hem helpt in slaap te komen. Maar dat betekent wel dat Moz verdwijnt...

Adam&Eve en Michel Gondry


Craig Inglis van John Lewis: 'De kerstcampagne van dit jaar gaat over vriendschap en brengt de verbeeldingskracht van kinderen tot leven. Het verhaal van Moz en Joe is hartverwarmend en ik weet zeker dat al onze klanten van ze zullen houden.'

Craig Inglis van John Lewis: 'De kerstcampagne van dit jaar gaat over vriendschap en brengt de verbeeldingskracht van kinderen tot leven. Het verhaal van Moz en Joe is hartverwarmend en ik weet zeker dat al onze klanten van ze zullen houden.'

De campagne is net als vorig jaar gemaakt door adam&eveDDB. De regisseur is Michel Gondry, bekend van bioscoophit Eternal Sunshine of the Spotless Mind. De Franse regisseur maakte eerder deze fantasierijke reclamefilm voor Apple.

De nieuwe John Lewis-commercial is sinds vrijdagochtend 8:00 uur te zien op de John Lewis-website, social media en in de winkel. Het nummer is een cover 'Golden Slumbers' van the Beatles, uitgevoerd door de Britse band Elbow.

Niet meer zo baanbrekend


Eerder dit jaar zei de retailer in Marketing Week dat de kerstreclames 'niet meer zo baanbrekend zijn als vroeger'. De warenhuisketen suggereerde dat de aanpak van reclamebureau adam&eveDDB wel wat 'verandering kan gebruiken'. Van die verandering is weinig te zien. De campagne doet denken aan eerdere successen. Qua thema lijkt 'Moz the Monster' op Monty the Pinguin uit 2014 en net zoals in 2016 zorgt deze reclame eerder voor een glimlach dan tranen.

Monty the Pinguin uit 2014 en net zoals in 2016 zorgt deze reclame eerder voor een glimlach dan tranen.

eerder voor een glimlach dan tranen.

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in