Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is de emotionele kerstreclame van Plus over samen eten

Plus introduceert vandaag haar kerstcampagne
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De hoofdrol in de nieuwe kerstcommercial is weggelegd voor een jong meisje, dat heen en weer pendelt tussen haar gescheiden ouders. Daarmee snijdt Plus een maatschappelijk thema aan. Hiervoor is gekozen vanwege de overtuiging dat 'Goed eten, ook gaat over samen eten', ondanks de soms moeilijke omstandigheden. 
 
'Bij Plus staan we voor goed eten', zegt Bas Snetselaar, manager Formule & Communicatie. 'En goed eten is samen eten. Met name tijdens de feestdagen. Het gaat niet alleen om wat je eet, maar ook met wie. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Dat gunnen we iedereen in Nederland.'

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn heeft ook zijn

kerstcommercial naar buiten gebracht. De verhaallijnen van de 'concurrerende commercials' hebben veel weg van elkaar.

naar buiten gebracht. De verhaallijnen van de 'concurrerende commercials' hebben veel weg van elkaar.

 

 
J. Walter Thompson Amsterdam ontwikkelde de campagne. 'We zijn ons altijd bewust geweest van de gevoeligheden rondom dit onderwerp', zegt Bas Korsten, Executive Creative Director. 'Daarom hebben we nauw samengewerkt met experts op dit gebied. We vertrouwen erop dat we met deze campagne de juiste snaar raken.'

John Lewis


Plus heeft goed gekeken naar buitenlandse retailers als John Lewis en Edeka, met hun kerstcampagnes waarbij een maatschappelijk thema wordt aangesneden in een reclame met een traan.
 


 

 



Credits
 
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam
Creative partner: Bas Korsten
Executive Creative Director: Marcel Hartog             
Concept: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis
Art: Chris Sant, Gerard Foekema 
Copy: Dieuwer Bulthuis
Executive Strategy Director: Daan de Raaf
Strategist: Lex Noteboom
Business Director: Budi Gonzalez de Chaves
Screen Director: Marloes van den Berg
Senior Concept Producer: Charlene Thomas
 
Klant: PLUS Retail
Manager Formule & Communicatie: Bas Snetselaar
Marketing Communicatiemanager: Cecile van den Heuvel
Campagnemanager: Lydia van den Brandhof, Esmee Blom
Campagne manager ad interim: Pauline Effern
                         
Productie: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael & Basha
Post/VFX: Captcha!
Editor: MRTN edit boutique
 
Muziek: The Cinematic Orchestra - To Build A Home
Written by Jason Swinscoe, Philip Jonathan France, Stella Page,
Dominic Smith, Patrick Watson
Published by Ninja Tune/Kobalt/Cloud 9
Music Supervision: Amp.Amsterdam
Geluid: Lab 3, Jeroen van Gessel

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in