Nissan geeft Intelligent Mobility boost met sponsoring Formule E
We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model
Lees meerInsights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.
Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.
Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.
Formula E is gelanceerd in 2014 en combineert innovatie met sportieve strijd. Met de toenemende aandacht voor duurzame mobiliteit en stijgende belangstelling voor elektrische auto’s, staat ook de Formule E meer en meer in de spotlights. Dat is niet alleen te merken aan aandacht van de racefans, maar vooral ook aan de merken die zich willen verbinden aan de competitie.
Vanaf het volgende seizoen (2018/2019) neemt ook Nissan – als eerste Japanse automerk - met een team deel aan de Formule E. Via de Formule E krijgt Nissan de kans om hun Intelligent Mobility strategie op een wereldwijd podium te presenteren aan een nieuwe generatie racefans. Voor Nissan is het belangrijk om haar positie als nummer 1 merk van elektrische auto’s te verstevigen.
Nissan is niet het enige merk dat zich graag wil profileren met deze duurzame raceklasse. Afgelopen zomer maakten ook Porsche, BMW, Audi en Mercedes bekend dat ze met een team in de Formule E zullen stappen (vanaf het seizoen 2019/2020).
Nissan is niet het enige merk dat zich graag wil profileren met deze duurzame raceklasse. Afgelopen zomer maakten ook Porsche, BMW, Audi en Mercedes bekend dat ze met een team in de Formule E zullen stappen (vanaf het seizoen 2019/2020).
Nissan is niet het enige merk dat zich graag wil profileren met deze duurzame raceklasse. Afgelopen zomer maakten ook Porsche, BMW, Audi en Mercedes bekend dat ze met een team in de Formule E zullen stappen (vanaf het seizoen 2019/2020).
Inzicht in de impact van het nieuwe partnership op de ontwikkeling van het merk
Om de impact van het nieuwe partnership met Formule E goed te kunnen volgen, is Nissan al voor de bekendmaking van hun deelname aan de Formule E samen met Blauw Research gestart met een sponsoring effect onderzoek. Daarmee breiden we ons partnership met Nissan uit met weer een nieuw domein (naast UEFA Champions League, Rio Olympics, USA College Sports en International Cricket Council).
Het sponsoring effect onderzoek rondom Formule E geeft Nissan inzicht in de impact van het nieuwe partnership op de ontwikkeling van het merk (met name waar het gaat om Intelligent Mobility). Omdat Formule E een relatief nieuwe en sterk groeiende racecompetitie is, volgen we daarnaast ook de achtergrond en ontwikkeling van de fanbase nauwgezet. Op die manier kan Nissan met haar sponsoring activiteiten goed blijven aansluiten bij het Formule E publiek. Door de impact van de diverse Nissan sponsorships op een consistente manier te meten, kunnen we bovendien de impact van sponsoring in verschillende domeinen vergelijken.
De resultaten helpen Nissan om de sponsoring van Formula E richting te geven en de activatie van het sponsorship te optimaliseren. Op basis van de inzichten uit het onderzoek worden doelstellingen geformuleerd en campagnes ontwikkeld.
Meer weten?
Download hier onze presentatie over sponsoring onderzoek of neem contact op met Eva Gerritse.
onze presentatie over sponsoring onderzoek of neem contact op met
.
We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model
Lees meerInsights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.
Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.
Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid