Overslaan en naar de inhoud gaan

Foresight streaming: succesvol zijn en blijven door naar de toekomst te kijken

Hoe zorg je er voor dat je in deze fast moving wereld met je bedrijf altijd een stapje voor ligt op de rest? Kon je maar in een glazen bol…
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Apple oprichter Steve Jobs verwoordde dat mooi. Hij claimde dat je zo dicht mogelijk bij je klanten moet komen. Zo extreem dichtbij dat jij kunt vertellen wat ze nodig hebben, lang voordat de klant het zichzelf realiseert.



De levensloop van producten wordt steeds korter. Een product zit binnen een paar maanden op zijn top qua groei en omzet en is een paar maanden later al weer op zijn retour. Innovatie wordt hierdoor steeds moeilijker. Er is nauwelijks tijd om feedback van klanten te vragen en die te verwerken bij de ontwikkeling van nieuwe producten. Sterker nog, tegen de tijd dat je precies hebt gemaakt waar de klant om vroeg, wil de klant al weer iets nieuws. Steeds een stap vooruitdenken dus, dat is makkelijk gezegd, maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Begrijp wat er speelt bij je klanten
Een Research Community heeft als groot voordeel dat het een heel flexibel instrument is. Het onderzoek volgt het ritme van de organisatie en past zich daarop aan. Uit de community komt gestructureerde data die je direct gebruikt om je product al tijdens de ontwikkeling te verbeteren. We hebben dit al voor verschillende bedrijven gedaan. Voor ABN AMRO bijvoorbeeld en voor Philips. Het handige van deze aanpak is dat je weet dat je product voldoet aan de verwachtingen wanneer je je product bij het grote publiek introduceert.

Doordat er in de community ook veel ongevraagde informatie gegeven wordt in spontane conversaties is het ook mogelijk om bottom up informatie te verzamelen. Deze ongestructureerde data bestuderen we en hierin ontdekken we patronen.

Bijvoorbeeld gespreksonderwerpen die steeds terugkomen of steeds terugkerende vragen van klanten. Die voegen we samen met de trends die we om ons heen zien en informatie die we al in kaart hebben. Bijvoorbeeld interne gegevens, tijdschriften en op basis van social media. Verrijkt met onze marketing expertise krijgen deze patronen een voorspellende waarde: Foresight.

Foresight Streaming stelt bedrijven in staat om hun doelgroep nauwlettend in de gaten te houden.

Foresight Streaming is in het kort:

Bijvoorbeeld gespreksonderwerpen die steeds terugkomen of steeds terugkerende vragen van klanten. Die voegen we samen met de trends die we om ons heen zien en informatie die we al in kaart hebben. Bijvoorbeeld interne gegevens, tijdschriften en op basis van social media. Verrijkt met onze marketing expertise krijgen deze patronen een voorspellende waarde: Foresight.



Foresight Streaming stelt bedrijven in staat om hun doelgroep nauwlettend in de gaten te houden.

Foresight Streaming is in het kort:


Foresight Streaming is in het kort:

Foresight Streaming is in het kort:

  • Een continue community
  • Gebaseerd op spontane conversaties
  • We herkennen patronen in de ‘big qualitative data’
  • Deze voegen we samen met trends

Met zo’n vooruitziende blik ben je in staat om concepten te ontwikkelen die voldoen aan de steeds veranderende eisen van je klanten. Lang voordat concurrenten dat doen.



Om deze methode succesvol te maken zijn er 6 Key Success Factors, die we per onderdeel verder uitleggen:

Om deze methode succesvol te maken zijn er 6 Key Success Factors, die we per onderdeel verder uitleggen:

  • Het juiste proces: de perfecte start door goed af te stemmen wie wat doet binnen het onderzoek
  • De juiste mensen: zorgen dat je genoeg mensen hebt die bijdragen om voldoende informatie te genereren
  • De juiste motivatie: 6 motivatoren
  • De juiste big qualitative data: voldoende informatie creëren en daar op de juiste manier mee om gaan
  • De juiste klantkennis: geen open deuren, maar komen met nieuwe inzichten
  • Stakeholder engagement: zorgen dat stakeholders aan klantzijde worden meegenomen in het onderzoek

Wil je meer weten over Foresight Streaming?

Christian de Jong is Expertise Manager Marketing & Product Management, hij vertelt je over de nieuwste methodieken en technieken die we gebruiken om onze klanten te laten groeien.

is Expertise Manager Marketing & Product Management, hij vertelt je over de nieuwste methodieken en technieken die we gebruiken om onze klanten te laten groeien.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in