Overslaan en naar de inhoud gaan

De oplossing om meer en betere feedback van je klanten te krijgen

Iedereen kent ze wel, van die mails waarin bedrijven naar jouw mening vragen. “Hoeveel sterren is jouw aankoop waard?” “Wat…
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Organisaties zien de waarde van klantfeedback en zijn daarom reuze benieuwd hoe jij over ze denkt. Logisch, maar als je die surveys allemaal in zou vullen, zou je er een fulltime baan aan hebben.



Omdat wij hier als onderzoeksbureau dagelijks mee bezig zijn, weten we als geen ander dat al die vragenlijsten soms best een tikkeltje vermoeiend kunnen zijn.

De klant is inmiddels wel een beetje klaar met al die vragenlijsten. Dat begrijpen we best!


De klant is inmiddels wel een beetje klaar met al die vragenlijsten. Dat begrijpen we best!

De klant is inmiddels wel een beetje klaar met al die vragenlijsten. Dat begrijpen we best!

  • De vragenlijsten zijn vaak veel te lang
  • Er worden niet de juiste vragen gesteld
  • De uitnodigingen zijn niet persoonlijk

Hoe zorg je dat jouw klant feedback wil geven?
De respons op traditionele klanttevredenheidsonderzoeken loopt gestaag terug. Daarom is Blauw op zoek gegaan naar een nieuwe methode om klantfeedback te verzamelen, die een oplossing vormt voor de groeiende ‘surveymoeheid’.

De mening van klanten achterhalen in een laagdrempelig chatgesprek
Blauw is altijd op zoek naar de beste oplossingen in de markt. In de zoektocht naar een nieuwe onderzoeksvorm die aansluit op de snelle wereld om ons heen, kwamen wij uit bij Dopamine Lab. Met deze partij is Blauw een exclusieve samenwerking gestart.

Dopamine Lab ontwikkelde 1Question. Hiermee zet je ingewikkelde vragenlijsten om in een voor klanten eenvoudig en toegankelijk chatgesprek. In plaats van een traditionele KTO- of NPS-vragenlijst is dit een chat-achtige, laagdrempelige manier om met klanten in gesprek te gaan.
Deze 1Question tool:



Dopamine Lab ontwikkelde 1Question. Hiermee zet je ingewikkelde vragenlijsten om in een voor klanten eenvoudig en toegankelijk chatgesprek. In plaats van een traditionele KTO- of NPS-vragenlijst is dit een chat-achtige, laagdrempelige manier om met klanten in gesprek te gaan.
Deze 1Question tool:


Deze 1Question tool:

Deze 1Question tool:

  • Helpt je feedback te verzamelen met gesprekken in een conversational interface;
  • Stelt 1-voor-1 vragen aan de klant, het antwoord van je klant bepaalt wat de volgende vraag wordt;
  • Genereert een hogere respons;
  • Zorgt voor minder afhakers tijdens het invullen van de vragenlijst;
  • Levert je kwalitatief goede feedback;
  • Is voor alle kanalen in te zetten: in apps, mobile en op je website

Succescase conversational reviews Bol.com
De inzet van 1Question is een succes gebleken voor webwinkel Bol.com: Ruim 50.000 klanten kregen -in plaats van een standaard reviewformulier- een nieuwe chatinterface aangeboden. De vragen waren exact hetzelfde als die op het standaard formulier, alleen leek de nieuwe ‘vragenlijst’ voor klanten op een chatgesprek. De reacties op de antwoorden die mensen gaven, waren door Dopamine Lab al van tevoren in scenario’s vastgelegd. De voor te leggen vragen worden opgezet op basis van de laatste psychologische inzichten over overtuigen en conversie. Daardoor kunnen klanten het nauwelijks weerstaan om ze te beantwoorden. Dit zorgde voor verbluffende resultaten.

De inzet van 1Question is een succes gebleken voor webwinkel Bol.com: Ruim 50.000 klanten kregen -in plaats van een standaard reviewformulier- een nieuwe chatinterface aangeboden. De vragen waren exact hetzelfde als die op het standaard formulier, alleen leek de nieuwe ‘vragenlijst’ voor klanten op een chatgesprek. De reacties op de antwoorden die mensen gaven, waren door Dopamine Lab al van tevoren in scenario’s vastgelegd. De voor te leggen vragen worden opgezet op basis van de laatste psychologische inzichten over overtuigen en conversie. Daardoor kunnen klanten het nauwelijks weerstaan om ze te beantwoorden. Dit zorgde voor verbluffende resultaten.

  • In verhouding maakten 4x zoveel klanten hun review af;
  • Van alle beoordelaars maakte maar liefst 59% de review helemaal af.
  • Dankzij een scala aan overtuigingstechnieken met herhalen en doorvragen werd 43% van de afhakers alsnog overtuigd om de review af te maken.

De pilot met Bol.com leverde 2 nominaties op: voor Spin Awards 2017 Digital Service Idea en de Dutch Interactive Award 2017.



Ook meer en betere feedback ontvangen?
Omdat Blauw enorm gelooft in deze conversational interface zijn wij een exclusief partnership aangegaan met Dopamine Lab. Op dit moment zijn wij dan ook het enige onderzoeksbureau in Nederland dat deze oplossing mag aanbieden.

Wil je deze tool eens uitproberen? Dat kan. Laat hier je gegevens achter. Je kunt de Blauw demo van 1Question gratis en vrijblijvend testen. Na je aanvraag ontvang je van ons persoonlijk een link met de demo.

Wil je deze tool eens uitproberen? Dat kan. Laat

hier je gegevens achter. Je kunt de Blauw demo van 1Question gratis en vrijblijvend testen. Na je aanvraag ontvang je van ons persoonlijk een link met de demo.

je gegevens achter. Je kunt de Blauw demo van 1Question gratis en vrijblijvend testen. Na je aanvraag ontvang je van ons persoonlijk een link met de demo.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in