#1: Het juiste proces
We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model
Lees meerInsights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.
Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.
Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.
Wereldwijd zien we dat binnen intelligence afdelingen bij opdrachtgevers dat de focus steeds meer komt te liggen op strategie en steeds minder op het operationele deel (GRID rapport 2016). Dit zal in de komende jaren alleen maar meer verschuiven. En dat terwijl onderzoeksafdelingen steeds kleiner worden. Dan moet je als bedrijf keuzes maken in wat je wel en niet doet.
Stel, je hebt als marketeer:
Stel, je hebt als marketeer:
- Een business issue waar je antwoord op wil hebben
- Je wilt de prijs van je product optimaliseren
- Je wilt weten welke claim je op je verpakking moet zetten
- Welke commercial het beste werkt of
- Je hebt een vraag over de ontwikkeling voor een nieuw product.
Dan klop je aan bij de onderzoekers van je eigen CMI afdeling en bij onderzoekers aan van het marktonderzoekbureau. Veel verschillende mensen, afdelingen en contactmomenten.
Om zo’n onderzoek in goede banen te leiden is samenwerking nodig. Samenwerken kan op heel veel verschillende manieren. Twee basis voorbeelden waarop je dit proces kunt inrichten zijn:
Links in het plaatje zie je het proces heel strikt geregeld (nummertjes staan voor stappen in het proces) en verloopt alle communicatie via de afdeling CMI. Rechts staan onderzoekers aan de bureauzijde ook in rechtstreeks contact met de marketingafdeling en staan marketeers zelfs direct in contact met de consument
Ook tussenvormen zijn mogelijk. Het gaat niet zozeer om welke vorm je kiest, zolang de samenwerking maar duidelijk is zodat daar het maximale uitgehaald kan worden.
Hoe jullie organisatie ook is ingericht, Blauw past zich daarop aan. Hier lees je meer over die flexibele aanpak.
Een goed begin is daarbij het halve werk. In het begintraject valt een wereld te winnen. Topsporters hebben dat al heel goed begrepen.
Kijk maar eens naar de manier waarop Dafne Schippers aan haar startseconde heeft geschaafd om die perfect te krijgen. Nu draait het bij marktonderzoek niet om één seconde, maar de best mogelijke start is wel belangrijk.
Dat doe je door aan het begin van een onderzoeksproject om alle processen in kaart te brengen. Wie zijn er betrokken en hoe gaan die verschillende afdelingen samenwerken?
Hoe directer je kunt samenwerken, hoe sneller het onderzoek gaat. En dat is waar het om draait, snelheid om in te spelen op veranderende behoeftes van consumenten en je concurrenten steeds een stap voor de zijn.
Onze Expertise Manager Marketing & Product Manager Christian de Jong kan je meer vertellen over onze onderzoeken en manier van werken. Neem contact met hem op!
Dat doe je door aan het begin van een onderzoeksproject om alle processen in kaart te brengen. Wie zijn er betrokken en hoe gaan die verschillende afdelingen samenwerken?
Hoe directer je kunt samenwerken, hoe sneller het onderzoek gaat. En dat is waar het om draait, snelheid om in te spelen op veranderende behoeftes van consumenten en je concurrenten steeds een stap voor de zijn.
Onze Expertise Manager Marketing & Product Manager Christian de Jong kan je meer vertellen over onze onderzoeken en manier van werken. Neem contact met hem op!
Onze Expertise Manager Marketing & Product Manager Christian de Jong kan je meer vertellen over onze onderzoeken en manier van werken. Neem contact met hem op!
Expertise Manager Marketing & Product Manager Christian de Jong kan je meer vertellen over onze onderzoeken en manier van werken. Neem contact met hem op!
kan je meer vertellen over onze onderzoeken en manier van werken. Neem contact met hem op!
We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model
Lees meerInsights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.
Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.
Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid