Overslaan en naar de inhoud gaan

'Zo probeert Twitter adverteerders (terug) te winnen'

Twitter ziet grote adverteerders twijfelen of afhaken, en verliest zo veel geld. Een financiële stimulans moet merken terugwinnen.
Twitter on iPhone
© Afbeelding: Shutterstock
Twitter on iPhone
© Afbeelding: Shutterstock

Twitter neemt concrete maatregelen om terughoudende en weggelopen adverteerders terug te krijgen op zijn platform. Adverteerders die honderdduizenden dollars in Twitter-marketing steken, krijgen er van Twitter honderdduizenden dollars aan marketingbudget bij. 

related partner content for mobile comes here

Adverteerders verleiden

Een adverteerder die belooft vijfhonderdduizend dollar uit te geven aan campagnes op Twitter, ziet dat budget verdubbelen naar een miljoen dollar. Twitter belooft ook de budgetten van kleinere adverteerders op te hogen. Merken moeten de campagnebudgetten echter nog deze maand uitgeven. Dat stellen media als The Wall Street Journal en Platformer op basis van een e-mail die naar merken gestuurd is en gesprekken met betrokkenen. Twitter heeft zich nog niet uitgelaten op het gerucht. 

Met de nieuwe strategie lijkt Twitter twijfelende en weggelopen adverteerders terug te willen winnen. Sinds miljardair Elon Musk Twitter eind oktober overnam, voerde hij radicale veranderingen door en twijfelen critici aan de koers van het platform. Diverse grote merken, waaronder Audi, Apple, Pfizer en General Motors zijn in de afgelopen weken grotendeels of volledig gestopt met adverteren op Twitter. Dat heeft grote impact, want Apple bijvoorbeeld was de grootste adverteerder. Het platform haalt in totaal zo'n negentig procent van zijn inkomsten uit advertenties. 

Twitters advertentietak

De advertentietak van Twitter staat sowieso onder druk. Topmensen als Sarah Personette en Robin Wheeler zijn sinds het aantreden van Musk vertrokken, een deel van de advertentiemedewerkers is ontslagen en Musk heeft ook het communicatieteam op straat gezet. De onzekerheid rondom de toekomst van Twitter was voor mediabureaus als Omnicom, IPG Mediabrands en GroupM al reden om klanten te adviseren hun activiteiten op Twitter te stoppen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in