Premium

Zo gebruik je emoji in de marketingcampagne

Emoji-handleiding

Tekst: Robert Heeg

1. Maak ze relevant

Zorg dat je emoji bij je doelgroep en het merk passen.

Een geslaagde actie is bijvoorbeeld de gebruikte emoji voor de . Net als de speciale emoji (zie beeld hierboven) als evenbeeldjes van de superheld in de film.

2. Kijk naar de influencers in je doelgroep

In hun posts en bio’s gebruiken influencers emoji. Dat is de ‘toon’ die bij hun publiek hoort.

3. Gebruik social intelligence-tools

Er zijn tools die de meest gebruikte emoji in doelgroepen identificeren.

4. Niet forceren

Niet zeker of emoji in je campagne passen? Gebruik ze dan niet.

5. Geen misverstanden

Laat geen enkele ruimte voor een verkeerde interpretatie van je iconen. Ze moeten direct duidelijk maken wat je bedoelt.

Lees ook: 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie