Verkroost was ad interim directeur en maakte onlangs bekend naar Adoptiq te gaan. Hij blijft wel in het bestuur van IAB.
De Jager werkte voor diverse mediabureaus, waaronder Mindshare, Carat en Kobalt, was onder meer agency service director bij Microsoft (Advertising) en deed vervolgens als zelfstandige verschillende interim klussen, zoals biJ Marktplaats en G+J Media. Ook zat ze in het bestuur van IAA.
De Jager: 'Het directeurschap bij IAB Nederland is een logische vervolgstap in mijn carrière. Ik kijk ernaar uit om mijn 25 jaar ervaring en mijn netwerk vol in te zetten om de toekomst van onze branche (mede) vorm te geven. Dit zal ik onder andere doen door het agenderen van onderwerpen die in de branche spelen en waarin de onafhankelijkheid van een brancheorganisatie een belangrijke rol speelt. Bijvoorbeeld rondom de diversiteit van onze branche. Ik wil de creatieve en de meer data-gedreven kant van ons vak samenbrengen. Start-ups, oudgedienden en freelancers leveren allemaal een unieke bijdrage aan ons vakgebied. En juist deze diversiteit zorgt ervoor dat we tot nieuwe inzichten en oplossingen komen die leiden tot fundamentele verbeteringen. Maar het begint met kennismaken en kennis uitwisselen.'
Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland: 'Het vinden van de juiste kandidaat was geen gemakkelijke opgave. De enorme marktdynamiek waarin onze vereniging opereert vraagt om een directeur die in staat is snel te bewegen en die ruimte heeft voor nieuwe ideeën en initiatieven. Iemand die kleinschalige experimenten de ruimte durft te geven, zaken organisch laat ontstaan en daar bestuursstructuren faciliterend in laat zijn. Zo’n rol is niet voor iedereen weggelegd, maar is Yvonne op het lijf geschreven. Zij is de ideale opvolgster van Jeroen Verkroost.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!