Xbox en adidas, hebben vandaag een strategische alliantie voor de lange termijn bekendgemaakt.
Wat gaan ze doen?
Er komen Xbox 360 kiosken in adidas-winkels. Xbox-kiosken zullen worden geplaatst in winkelcentra in Amerika, Europa, Japan, Canada, Azië, Latijns-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland als voorbereiding op de FIFA wereldkampioenschappen voetbal in 2006.
Xbox zal samen met adidas de MTV televisieserie 'MTV Goal - Duitsland 2006' ondersteunen waarin de vorderingen van 10 van 's werelds meest belovende jonge voetbaltalenten worden gevolgd terwijl ze knokken voor een plaats in de nationale selectie voor 2006. Het programma zal vanaf half november 2005 worden uitgezonden.
Er zal informatie over adidas geïnstalleerd worden op de consoles van Xbox 360, en Xbox zal
genoemd worden op de door adidas geplande mobiele portaal voor de FIFA WK voetbal in 2006.
Xbox ondersteunt 'Goal: De film', een reclamecampagne samen met adidas.
Xbox zal een aantal kiosken neerzetten op alle adidas voetbalevenementen tijdens de voorbereiding op de FIFA WK voetbal in 2006.
'De alliantie tussen adidas and Xbox getuigt dat sport, levensstijl en videogames onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn,' zei Peter Moore, corporate vice president van Worldwide Marketing and Publishing voor Xbox. 'Bij Xbox 360 komen alle drie deze elementen samen om de sportervaring echt te vergroten. We zien uit naar de samenwerking met adidas bij dit spannende programma.'
Richard Prenderville, hoofd van Global Media bij adidas, voegde hieraan toe: 'We vinden de samenwerking met Xbox 360 zeer opwindend. Bij adidas geloven we echt in innovatie en onze samenwerking zal een ieder die van indoor en outdoor activiteiten houdt enthousiast maken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!