Facebook lanceert een crossmediale campagne in Duitsland, waarin het platform uitlegt hoe mensen zich het platform eigen kunnen maken.
Nieuwe functies en zorgen
Sinds het begin van Facebook in 2004 is er een hoop veranderd. Op Facebook leggen mensen contact met elkaar en delen ze zaken die voor hen belangrijk zijn. Maar in twaalf jaar tijd zijn er een hoop functies bij gekomen. Daarnaast maken mensen zich zorgen over zaken als privacy. In de nieuwe campagne legt Facebook welke functies je kunt inschakelen om je op je gemak te voelen op het platform.
Misvattingen
In de campagne weerlegt Facebook een paar misvattingen over het medium. Bureau Wieden+Kennedy vroeg aan zo’n 800 Duitsers om in een filmpje te vertellen hoe zij denken over Facebook. Van deze filmpjes maakte het bureau vijf tv-spots, posters en online video’s.
Facebook - 'Share'
In elke uiting zie je een vraag over Facebook en een Facebookfunctie die de ervaring van de gebruiker kan verbeteren. Zo vertellen gebruikers dat ze het vervelend vinden dat iedereen alles kan zien wat zij posten. Aan het eind van het filmpje zie je hoe je kunt zorgen dat jouw post alleen zichtbaar is voor bepaalde vrienden.
Facebook - 'Unfollow'
Credits
Executive Creative Director: Mark Bernath, Eric Quennoy
Creative Director: Szymon Rose, Daniel Schaefer
Art Director: Irene Kugelmann, Riccardo Rachello
Copywriter: Mohamed Diaa
Filmproductie: Radical Media
Director: Ralf Schmerberg
Executive Producer: Ben Schneider
Editing company: Crosshill studios
Editor: Bobby Good
Audio post: Wave
Muziek: Extreme Music / Premium Beat / Bruton Music / Audionetwork / Hummingbird Music
Post production: Glassworks Amsterdam
Print production: Aprilmay
Photographer: Katharina Poblotzki @ Soothing Shade Berlin
Executive Producer: Christian Jacks
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!