Dit jaar sluit vakblad ‘Communicatie’, onderdeel van de AdfoGroep, voor het eerst aan bij de organisatie van het evenement, dat zijn derde editie kent. David Gribnau, voorzitter van de VPRA: ‘De samenwerking met Communicatie staat volledig in lijn met de groei die de VPRA doormaakt. Na twee succesvolle jaren van de award is het tijd voor verdere professionalisering.’
Beste cases
De uitreiking van de awards belooft een evenement voor de hele sector te worden waarbij overdag de twaalf nominatiecases gepresenteerd worden, gevolgd door een borrel en diner. Op de dag krijgen de aanwezigen dus de beste cases van het afgelopen jaar voorgelegd, wat ze een indruk geeft over hoe de branche ervoor staat.’
Hoger niveau
Rocco Mooij, hoofdredacteur Communicatie: ‘Het is eigenlijk vreemd dat er voorheen nooit prijzen waren voor specifiek voor pr-campagnes. We spelen graag een rol in dit initiatief omdat ook wij vinden dat het de hoogste tijd is voor een goede pr-prijs. Zo kunnen we de VPRA helpen om het evenement en de branche naar een nog hoger niveau te tillen, zodat het de glamour en status krijgt die het verdient.’
Categrorieën en jury
De prijs wordt op 15 mei te Amsterdam uitgereikt aan het bureau met de beste pr-case van 2013 en 2014, verdeeld over vijf verschillende categorieën: beste pr-stunt, corporate pr, crisiscommunicatie, marketing-pr en non-profit.
Voor deze awards is een professionele vakjury samengesteld die bestaat uit David Gribnau en Rocco Mooij (organisatie), Andre Manning (Philips), Jan Christiaan Hellendoorn (o.a. Albert Heijn), Klaske de Jonge (Vodafone), Marjolijn Meynen (Rijksmuseum) en Noelle Aarts (Universiteit van Amsterdam).
Nu inschrijven
Bureaus en opdrachtgevers kunnen zich vanaf vandaag inschrijven op www.dutchprawards.nl voor het evenement.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!