Copa90 is een samenwerking aangegaan met Maytree: een goed doel dat zich bezighoudt met zelfmoordpreventie. Samen brengen ze een bewustwordingscampagne uit om zelfmoord onder Britse mannen te tackelen. In het Verenigd Koninkrijk is zelfmoord namelijk de meest voorkomende doodsoorzaak onder mannen van 20 tot 49 jaar.
Het voetbalplatform brengt voor deze campagne online films uit waarin mannen worden aangemoedigd te praten over hun mentale gesteldheid in plaats van te zwijgen. Volgens de campagne kan praten levens redden. In een van de video’s is ex-voetballer Leon McKenzie aan het woord om te praten over zijn depressie, zijn zelfmoordpoging en hoe hij er bovenop probeerde te komen. In andere video’s spreken voetbalfans over het verlies van hun naasten.
De campagne is tot stand gekomen nadat Copa90 werd benaderd door Innocean Worldwide, de wereldwijde campagne-afdeling van Hyundai Motor Company. Eerder werkten de twee al samen. De campagne zal via de kanalen van Copa90 worden uitgerold.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!