Met de consumentenactie ‘Maak een vlafie met je oma’ van start, wil Melkunie bezoek aan ouderen stimuleren en helpen bij het realiseren van ‘sociale ontmoetingstuinen’.
Mensen kunnen een een pak vla of pap kopen en dan langsgaan bij opa, oma, schoonmoeder, of andere oude mensen. Als ze samen de vla of pap nuttigen, kunnen ze een ‘vlafie’ (‘selfie van het toetjesmoment’) uploaden.
Het Ouderenfonds en de Stichting DoSocial werken samen in de strijd tegen eenzaamheid bij ouderen. De samenwerking heeft als doel aandacht te vragen voor de problematiek en zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het aanleggen van zogeheten sociale ontmoetingstuinen.
Bij 5.000 vlafies doneert Melkunie één ontmoetingstuin aan het Ouderenfonds.
Andere bijdragen zijn ook mogelijk. Mensen kunnen ‘100% ‘clean label’-armbandjes kopen of helpen verkopen, geld doneren via een sms of een eigen actie beginnen.
De Melkunie-actie loopt tot en met 31 oktober.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!