Ik was al twee keer getriggered door het &-teken dat steeds in de Spits en op MTV en The Box opdook. Vandaag is duidelijk wie er achter deze tease-campagne zit. Niemand minder dan onze Minister Verdonk. En dat wordt haar niet in dank afgenomen las ik net op het ANP...
De Tweede Kamer is verbolgen over de campagne die minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie in gang heeft gezet om de integratie positief onder de aandacht te brengen. De bewindsvrouw heeft daarvoor tien miljoen euro uitgetrokken voor de komende drie jaar maar wil nog niet zeggen wat de publiciteitscampagne precies behelst.
De PvdA vindt het "onbestaanbaar" dat de minister hier zoveel geld insteekt, terwijl de Kamer daarvoor niet het groene licht heeft gegeven. CDA en VVD zien er ook het nut niet van in.
GroenLinks en D66 hebben een motie ingediend om het gereserveerde geld in te zetten voor concrete positieve acties. Het mag in ieder geval niet naar reclame- en adviesbureaus gaan.
Verdonk zei op haar beurt er "ook niets van te begrijpen." Ze heeft het idee diverse keren aan de orde gesteld en wilde juist eens iets anders doen dan de gebruikelijke Postbus-51-spotjes.
Over de geheimzinnigheid zegt Verdonk: "Dit hoort bij de strategie. Het begint van onderaf waarna er steeds meer symbolen verspreid worden."
Je kunt zeggen wat je wilt maar Verdonk is er wel in geslaagd de tongen los te krijgen!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!