VanMoof breidt aanwezigheid uit van 8 naar 50 steden

Het doel van VanMoof is om wereldwijd overal on-demand en on-site service te bieden, waar de gebruiker zich ook bevindt.

De Amsterdamse producent van elektrische fietsen VanMoof breidt haar fysieke aanwezigheid uit van 8 naar 50 steden, als onderdeel van haar wereldwijde strategie om haar positie als e-bike-marktleider te blijven versterken. Dat heeft oprichter en ceo Taco Carlier laten weten.

Na de recente groei als gevolg van de wereldwijde e-bikeboom, is eersteklas service de volgende stap in VanMoofs missie om de next billion on bikes te krijgen en ons stedelijk vervoer te herdefiniëren, zo laat het merk weten. Het doel van VanMoof is om wereldwijd overal on-demand en on-site service te bieden, waar de gebruiker zich ook bevindt.

De komende zes maanden zal het merk wereldwijd een netwerk van Service Hubs en Certified Workshops uitrollen. Dit netwerk is VanMoofs antwoord op de verwachtingen en behoeftes van haar community. Met een vernieuwd ecosysteem dat volledig rond de riders is opgebouwd, wil de fietsenfabrikant van service haar nummer één prioriteit maken.

Cruciaal moment

Het ecosysteem komt naar eigen zeggen op een cruciaal moment, aangezien de verkoop van e-bikes in de afgelopen 12 maanden meer dan verdrievoudigd is. De groei was met name te zien aan het begin van dit jaar, toen de coronapandemie net uitbrak en tijdens de lockdown mensen de fiets kozen als alternatief voor het openbaar vervoer, schetste VanMoof onlangs. VanMoof stelde dat de coronacrisis een "uniek effect" heeft gehad op de verkeersplanning van grote steden, waar de fietsinfrastructuur werd aangepakt.

In de eerste vier maanden van 2020 verkocht VanMoof meer fietsen dan in de voorgaande twee jaar samen, aldus het bedrijf. Het totaal aantal klanten nam met 30 procent toe tot meer dan 155.000. In Nederland groeide het bedrijf met 121 procent, wereldwijd was de omzetgroei dit jaar 200 procent, zegt VanMoof, dat geen exacte cijfers geeft. Vanwege de toegenomen vraag voegde VanMoof 300 medewerkers toe, opende het 31 pop-upwinkels en een nieuwe winkel in Seattle in de Verenigde Staten. Ook rondde de fietsenfabrikant een investeringsronde van 50 miljoen dollar af.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie