Unilever verhoogt zijn reclame- en marketinguitgaven met 200 miljoen euro om te voorkomen dat klanten overstappen op de eigen merken van supermarkten. Dat zei Graeme Pitkethly, de financieel-directeur van het Britse bedrijf, tijdens een gesprek met journalisten.,
Het concern heeft last van een verhoging van de prijs van producten met 11 procent. Consumenten gaan daardoor op zoek naar goedkopere opties in de schappen van de supermarkten waardoor Unilever marktaandeel verliest. Dit is vooral het geval in de VS en Europa. Het verkoopvolume daalde hierdoor met 2,1 procent.
'Werkelijk ongekend'
Pitkehtly noemde de huidige stand van zaken 'werkelijk ongekend' nu het bedrijf heeft te maken met inflatie, druk in de toeleveringsketen en slinkende marges. Hij verwacht dat extra investeringen ook een de tweede helft van dit jaar nodig zullen zijn. De totale merk- en marketinguitgaven van Unilever bedragen door de toegenomen budgetten nu 3,7 miljard euro.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!