Het initiatief, dat loopt in Singapore, heeft de naam Ultra meegekregen: Unilever Trading Desk. Het project heeft een hybride vorm, aldus Unilever: de desk is eigendom van Unilever, maar Mindshare is aangetrokken om een en ander een kickstart te geven in deze beginfase.
Unilever hoopt op 2 fronten te profiteren van de automated planning. Ten eerste de mogelijkheid om beter te kunnen targeten en relevantere berichten naar consumenten te kunnen sturen, ten tweede om efficienter in te kunnen kopen.
Mindshare en Unilever zijn inmiddels een paar maanden aan het testen om te kijken of de juiste tools gebruikt worden, en welke partners het beste bij dit model passen.
Tijd om op te schalen
De desk kende overigens een softlaunch in oktober 2015. Nu is het tijd om op te schalen, aldus Unilever. Tijdens de pilot werd er gewerkt met enkele campagnes in 1 categorie, maar nu is de desk dus klaar voor meerdere campagnes in meerdere markten, in verschillende categorieën.
Bron: Campaign Asia
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!