Twitter wil bedrijven meer producten laten verkopen

Experimenten in de app moeten gebruikers vaker tot winkelen aanzetten.

Twitter

Twitter introduceert Live Shopping, een functie die producten bij een livestream uitlicht in de hoop dat kijkers vaker overgaan tot winkelen. De functie laat bedrijven producten adverteren die in de livestream getoond worden, om de consument zo beter te bedienen. 

Live Shopping start als test in de Verenigde Staten, als eerste in samenwerking met supermarktketen Walmart. De bekende artiest Jason Derulo is ingehuurd om op 28 november een dertig minuten durende livestream te verzorgen waarin hij onder andere producten gaat aanprijzen. 

Twitter
Twitter

Kijken, winkelen en reageren

Bovenstaande afbeeldingen maken duidelijk hoe Twitter de Live Shopping-functie voor zich ziet. De livestream is bovenaan te volgen, met daaronder een advertentie voor een (getoond) product en eronder een groot shopping-tabblad. Helemaal onderaan heeft de kijker de mogelijkheid om een tweet (bericht) te schrijven en die te delen met zijn of haar volgers.

Twitter werkt aan meer vernieuwingen

Twitter werkt aan veel meer vernieuwingen voor zijn platform. Van Spaces (om audiogesprekken te hosten) en Communities (om als groep over één gespreksonderwerp te discussiëren) tot Super Follows (om grote accounts geld te laten verdienen aan enthousiaste volgers). Dit soort functies moeten Twitter aantrekkelijker maken voor consumenten, maar ook voor merken. Zij krijgen onder andere nieuwe adverteerderskansen, die Twitter via een commissiesysteem ook inkomsten opleveren.  

Adformatie publiceerde begin november een premium-interview met Barry Collins, die als Senior Director Client Solutions verantwoordelijk is voor Twitters advertentie-omzet in meer dan honderd landen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie