Triodos Bank wil duurzaam consumeren makkelijker maken. Daarom zetten de bank en bureau Dawn duurzame bedrijven centraal in een nieuwe campagne.
Verandering is te koop
In januari begint de ‘Buy the Change’ beweging met ondernemers die door Triodos Bank zijn gefinancierd. Triodos Bank en Dawn maken deze bedrijven via een online campagne zichtbaar en herkenbaar. Zo zien consumenten hoe hun geld bijdraagt aan een nieuwe economie. Het doel is dat steeds meer gelijkgestemde ondernemers en consumenten meedoen.
Podium
In de reclamecampagne (outdoor, tv, online) krijgen deelnemende bedrijven een podium. De bank moedigt mensen aan hun invloed als consument positief in te zetten. Dit is het begin van een lange termijn traject, waarin ‘Buy the Change’ steeds verder ontwikkeld zal worden als dienst die mensen helpt voor duurzame alternatieven te kiezen. Volgend jaar komt er bijvoorbeeld een app bij.
De campagne en website buythechange.nl zijn vanaf vandaag live. Volgend jaar komen er meer onderdelen bij.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!