Betaalapp Tikkie wil met een nieuwe merkcampagne, ‘Tikkie: Lekker in de flow’, naar voren brengen dat het voor meer dienst kan doen dan enkel Tikkie-betaalverzoeken tussen consumenten, want zo stelt het merk, ‘we bieden ook diverse oplossingen voor bedrijven’. De campagne, ontwikkeld door creatief bureau Havana Harbor, wordt ondersteund door een soundtrack van Willem de Bruin van The Opposites. Het merk zelf vindt de tune vlot, vrolijk en snel, zoals de betaalapp aangeeft zelf ook graag gezien te willen worden.
Tikkie legt uit dat het nu ook meer de nadruk wil leggen op de mogelijkheden voor het zakelijke betaalverkeer. ‘Daarom komen de nieuwe proposities Tikkie Check en Tikkie Terug, gericht op betalingen in de horeca en cashback acties, uitgebreid aan bod in de campagne.’
'Dezelfde optimistische boodschap'
Havana Harbor, onderdeel van Candid, dat ook verantwoordelijk was voor de campagne ‘Met Tikkie blijft betalen makkelijk en leuk’ vertelt dat die boodschap terugkomt in alle brand-campagnes die het met Tikkie heeft gemaakt. Fabienne Jungerhans, commercial director bij Havana Harbor, wilde met haar bureau ‘diezelfde optimistische boodschap’ door laten klinken in de Lekker in de Flow-campagne. 'Naast beeld, is muziek het perfecte medium om deze boodschap over te brengen. De track van Willem geeft de campagne precies de juiste dimensie.’
De ‘Lekker in de flow’-commercial van Tikkie
‘Catchy tune’
Volgens Moreno Kensmil, head of marketing van Tikkie, ademt de campagne het Tikkie-gevoel. ‘Van boodschappen doen tot en met voordeel tot het snel afrekenen van je lunch op weg naar een volgende afspraak. Met onze app willen we dit leuker en makkelijker maken, zodat je snel weer verder kunt met andere zaken.'
De campagne wordt uitgerold online, op de radio en op online-radio.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!