Elke vrijdag geeft content marketingbureau Brandfighters je een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven. In deze TGIF zetten we vier campagnes die ons de afgelopen week opvielen.
Heineken: A’dam fresh Heineken
Lokale brouwerijen zijn populair, maar Heineken wil niet vergeten worden. Daarom introduceren ze A’dam Fresh Heineken, speciaal voor toeristen die Amsterdam bezoeken. Met behulp van vluchtinformatie en Facebook Messenger zorgt Heineken ervoor dat er een flesje klaarstaat, met daarbij een kaart met activiteiten in Amsterdam. Met deze persoonlijke touch zorgt Heineken dat toeristen het meeste uit hun tijd in Amsterdam kunnen halen!
Finish: I love doing dishes
Wie houdt van de afwas doen? Bijna niemand, maar toch doen veel mensen dagelijks de afwas. Finish wil daar verandering in brengen met deze campagne. De overdrijving in de video’s geeft een grappig effect en legt daarmee nog meer nadruk op de uiteindelijke boodschap: laat je vaatwasser de afwas doen.
Billboard: Overdose
Deze video van Billboard over een overdose valt ook op. Waarom? Billboard neemt de boodschap van de video erg letterlijk door alleen muziektermen te gebruiken. De personages in het verhaal spreken namelijk alleen in deze termen. De aangrijpende beelden geven een extra lading aan de video, deze laten namelijk de emotie van de personages zien.
Worksafe Victoria: It's never ok
Zorgverleners, ze zijn er om mensen te helpen en te verzorgen. Helaas krijgt bijna iedere zorgverlener te maken met verbaal en fysiek geweld. In deze video schetst Worksafe Victoria een duidelijk voorbeeld. De video duurt maar 30 seconden, maar laat een grote indruk achter.
Tot zover onze top 4 campagnes die ons de afgelopen week inspireerden. Heb jij nog een aanvullende campagne of video die tussen dit rijtje moet? Laat van je horen in de comments!
Heineken: A’dam fresh Heineken
Lokale brouwerijen zijn populair, maar Heineken wil niet vergeten worden. Daarom introduceren ze A’dam Fresh Heineken, speciaal voor toeristen die Amsterdam bezoeken. Met behulp van vluchtinformatie en Facebook Messenger zorgt Heineken ervoor dat er een flesje klaarstaat, met daarbij een kaart met activiteiten in Amsterdam. Met deze persoonlijke touch zorgt Heineken dat toeristen het meeste uit hun tijd in Amsterdam kunnen halen!
Finish: I love doing dishes
Wie houdt van de afwas doen? Bijna niemand, maar toch doen veel mensen dagelijks de afwas. Finish wil daar verandering in brengen met deze campagne. De overdrijving in de video’s geeft een grappig effect en legt daarmee nog meer nadruk op de uiteindelijke boodschap: laat je vaatwasser de afwas doen.
Billboard: Overdose
Deze video van Billboard over een overdose valt ook op. Waarom? Billboard neemt de boodschap van de video erg letterlijk door alleen muziektermen te gebruiken. De personages in het verhaal spreken namelijk alleen in deze termen. De aangrijpende beelden geven een extra lading aan de video, deze laten namelijk de emotie van de personages zien.
Worksafe Victoria: It's never ok
Zorgverleners, ze zijn er om mensen te helpen en te verzorgen. Helaas krijgt bijna iedere zorgverlener te maken met verbaal en fysiek geweld. In deze video schetst Worksafe Victoria een duidelijk voorbeeld. De video duurt maar 30 seconden, maar laat een grote indruk achter.
Tot zover onze top 4 campagnes die ons de afgelopen week inspireerden. Heb jij nog een aanvullende campagne of video die tussen dit rijtje moet? Laat van je horen in de comments!
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!