De Staatsloterij heeft de intentie om een langlopende relatie aan te gaan met Rapp. Het DDB-bureau raakte vorig jaar de Lotto na vijftien jaar kwijt als klant, toen het Lotto account van DDB overging naar Y&R en was sindsdien 'kansspelloos'.
De accountwissel volgt op een strategische en creatieve pitch waaraan vier bureaus deelnamen.
Marcel Ribbens, hoofd Marketing van de Staatsloterij: “De Staatsloterij heeft na een interne strategische heroriëntatie in 2008 een nieuwe weg ingeslagen voor haar direct marketing activiteiten. Vanuit de behoefte aan een nieuwe visie op DM hebben we de pitch uitgeschreven. Onze keuze viel op Rapp. Het bureau heeft veel expertise in het dm-vak en heeft zich uitstekend verdiept in de uitdagingen waar de Staatsloterij de komende jaren voor staat. Bovendien merkten we tijdens de pitch dat de mentaliteit van Rapp perfect aansluit bij onze organisatie”.
Het below-the-line account van de Staatsloterij zat hiervoor bij Ogilvy. Het thema-account blijft bij Doom & Dickson.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!