Sotsji een pr-nachtmerrie voor McDonald’s en Coca-Cola

Coca-Cola heeft zijn speciale actiewebsite gesloten, terwijl de sociale-mediacampagne van McDonald’s volledig is overgenomen door homoactivisten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Olympische Spelen in Sotsji zijn al voor aanvang een pr-ramp voor Coca-Cola en McDonald’s.  Coca-Cola heeft zijn speciale actiewebsite moeten sluiten waarop gebruikers hun naam of bericht op een virtueel Cola-blikjes konden invoeren om die met vrienden en volgers op sociale netwerken te delen. Als gebruikers het woord &;gay&; invoerden kregen ze de melding: &;Oeps. Laten we doen alsof je dit niet hebt getypt. &; Het woord &;straight&; op de blikjes werd wel gewoon geaccepteerd. Zie ook het.

;re not gay

Het frisdrankmerk heeft hier excuses voor aangeboden en de site gesloten. Dat lijkt echter niet voldoende, want er wordt Coca-Cola meer verweten. Ook de aanwezigheid van het logo op de uniformen van de Olympische bewakers oogst veel kritiek nu de eerste die zwaaien met de regenboogvlag. Een historische commercial van Coca-Cola kreeg een eigen bewerking en ging viral.

Coca-Cola ad for Russians

Ook McDonald’s zal zich achteraf nog wel afvragen of het zo’n slim idee was ‘social’ te gaan in Sotsji. Wie de op Twitter de hashtag gebruikte kon een persoonlijk bericht sturen naar zijn favoriete team of sporter. McDonald’s zorgde ervoor dat de berichten werden getoond in het Olympische dorp.

Dat zal waarschijnlijk niet meer gebeuren, want van McDonald’s is volledig overgenomen door homoactivisten. Een lange lijst aan verwijten tegenover de Olympische sponsor verschijnen er, en allang niet meer over McDonald’s alleen. Onbedoeld is de hashtag uitgegroeid tot de plaats om kritiek te leveren op de sponsors van de Olympische Spelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie