Sky Radio Group heeft jaarlijks een adverteerdersevent: SRG Live Update ‘The Experience’. Gisteren was de 2016-editie in het Bimhuis in Amsterdam. Sky Radio Group presenteerde haar plannen voor 2016 aan relaties. Over het samengaan met de zenders van 538Groep werd niets gezegd – daar moet in het voorjaar meer over duidelijk worden -, wel wat de positionering van de drie SRG-zenders Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM in 2016 wordt.
Sky Radio
Sky Radio Station Director Uunco Cerfontaine: ‘In 2016 streven we ernaar het aandeel 20-34 jaar, en in het bijzonder vrouwen binnen deze doelgroep verder te vergroten. Binnen de doelgroep 20-49 jaar willen we het profiel 20-34 jaar en 35-49 jaar nog verder in balans te krijgen. Verder gaan we door met de ingeslagen format-koers en zullen flink investeren in het uitbouwen van ons online aanbod met de nieuwe positionering ‘Your favorite playlist’. Centraal staat het 24/7 bedienen van de consument. Sky introduceert daarom ‘Sky Radio Xtra’, een nieuw online muziekplatform met onder meer kant-en-klare streaming stations, curated playlists voor elke mood, sfeer en moment en een volledig online playlist platform met ‘on demand’-mogelijkheden. Vanaf vandaag lanceert Sky Radio ook de vernieuwde mobile first site skyradio.nl.’
Radio Veronica
Station director en dj Erik de Zwart: ‘Na precies een jaar keihard werken is Radio Veronica weer op koers. Meer dan 72 procent van onze luisteraars is man met een gemiddelde leeftijd van 41 jaar. In de doelgroep Mannen 20-49 is na afgelopen zomer een duidelijke stijging van het marktaandeel te zien, zelfs een stijging van 40 procent in de meetperiode november/december ‘15 ten opzichte van dezelfde meetperiode het jaar ervoor. In onze core doelgroep Mannen 35-49 jaar realiseerden we een groei van 41,1 procent in de meetperiode nov/dec ‘15 ten opzichte van dezelfde meetperiode in 2014.
In 2016 gaan we onder meer een samenwerking aan met dagblad Metro, waarin interviews verschijnen met bekende artiesten die diezelfde ochtend live bij ons optreden. Ook nieuw talent krijgt bij ons een podium en stand up comedy speelt dit jaar een nog grotere rol. Op dit moment heeft Radio Veronica 11 digitale online kanalen en dit aantal blijft groeien. Daarnaast zijn er verschillende muziekevenementen. We blijven constant vernieuwen, zowel op FM als digitaal.”
Classic FM
Station Director Classic FM Kiki Klijn-van Leeuwen Boomkamp: ‘Met wekelijks 677.000 verschillende luisteraars en 69,8% van alle luisteraars die AB1 is kijken we terug op een prachtig jaar voor Classic FM. De laatste periode nov/dec ’15 sloten we zelfs af met 2,0% marktaandeel.Klassiek is voor iedereen en daar springen we ook in 2016 op in. We volgen wederom de Vier Jaargetijden met elk seizoen onder meer een nieuwe muzieklijst en sinds het afgelopen najaar ook een eigen event. Classic FM werkt de komende tijd toe naar een digitaal muziekplatform waarop alles op het gebied van klassieke muziek te vinden is. In de loop van 2016 streven we naar uitbreiding van Classic FM door extra online stations aan te bieden, zoals een station voor opera, voor filmmuziek en classical lounge.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!