Strategy director Rik Heijmen van Kokoro Amsterdam licht toe: ‘Consumenten maken steeds vaker bewust de keuze om gelukkig te zijn met genoeg in plaats van altijd alleen maar meer te willen. Bezit is minder belangrijk, het consumptiegedrag is selectiever en mensen willen meer zelf doen. Door kritisch te kiezen, vrolijk te besparen en zélf dingen te regelen krijgen ze de beste kwaliteit, maar niet voor meer dan nodig. Zo houden ze geld over voor zaken die écht belangrijk zijn.’
Het bureau haalt onderzoek van Motivaction aan waarin een steeds groter wordende groep consumenten aangeeft dat ze soberder zouden kunnen leven, zonder kwaliteit in te leveren. Een trend die door alle bevolkingsgroepen heen merkbaar is.
Mischa Oudolf, marketing manager van Simyo: ‘Onze klanten zijn zich heel bewust van waaraan ze wél en waaraan ze geen geld en tijd willen besteden. Die mentaliteit kenmerkt de Simyo beller. Ze bepalen zelf wat ze nodig hebben. Bij Simyo krijgen bellers het inzicht, overzicht en de tools om elke maand precies te bepalen wat voor hen genoeg is.’
De nieuwe campagne bestaat uit vier minimalistische online commercials die laten zien wat het plezier van genoeg is.
Credits
Naast Kokoro Amsterdam zijn de betrokken bureaus: Mindshare, WeLikeMilk, Freshbridge, OrangeValley, Resoluut en Poort80
Verantwoordelijk bij Simyo:
Brand manager: Mischa Oudolf
Online marketing marketing: Lieve Gerretsen
General manager: Bart Versteijlen
Online community en Social: Alex Reijgersberg
Content manager: Wiely de Woo
Verantwoordelijk bij Kokoro Amsterdam:
Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren
Project: Valery Story, Rosa van der Voorst
Filmproductie: Caviar
Regie en D.O.P: Olaf van Gerwen
Productie: Rogier Dorant & Eveline Bloemendal
Met bijdragen van: Tom Kniesmeijer (trendstrateeg), Martin van der Gaag (Genoeg magazine), Pascal Boogaert, Thomas Reinhold (Creatie) e.v.a.