Seedtag, de specialist in contextual advertising in EMEA en LATAM biedt een unieke kans voor merken om associatie te creëren met één van de grootste sportevenementen dit jaar, het EK. De technologie stelt adverteerders in staat om ads te leveren op relevante artikelen, Seedtag’s contextual advertising technology garandeert daarnaast het hoogste level van brand safety. Het doel van het bedrijf is om advertenties te leveren die effectief zijn en tegelijkertijd de privacy van de consument respecteren tijdens het voetbalevenement.
Het EK, dat een jaar na de oorspronkelijke datum eindelijk plaatsvindt, wordt een van de grootste sportevenementen van de zomer. De belangstelling voor sport is nog nooit zo groot geweest als nu, consumenten besteden gemiddeld meer dan 7 uur per week* aan sportuitzendingen. Het vorige EK in 2016 trok meer dan 2 miljard kijkers en genereerde meer dan 2,13 miljard dollar aan inkomsten (gemiddeld 42 miljoen dollar per wedstrijd). Het EK vindt plaats in juni en juli, in 11 grote Europese steden en zal naar verwachting meer dan 5 miljard kijkers trekken.
Tijdens het EK voorziet Seedtag adverteerders van premium ads, om zo te bouwen aan de associatie tussen het merk en het evenement. Met behulp van Contextual A.I. zullen adverteerders in staat zijn om voetbalfans te bereiken door in relevante context aanwezig te zijn; artikelen over het EK, zoals voor- en nabeschouwingen, blessure updates en analyses. Naast grote voetbal publishers als Voetbalzone en Soccernews maakt de Contextual A.I. van Seedtag het mogelijk voor merken om zichtbaar te zijn in al het nieuws omtrent het EK. Niet alleen de voor de hand liggende content op sport publishers. Breed over het netwerk zijn er tijdens sportevenementen diverse artikelen te vinden met een link naar het event. Denk aan artikelen over de voetballers hun persoonlijke leven of de top-10 beste snacks voor tijdens het kijken.
Contextual Full Stack
Seedtag’s full stack technologie is niet slechts contextual targeting, maar omvat ook de automatische analyse van artikelen, Dynamic Placement Optimisation (DPO) en een in-house creative studio. De unieke technologie, die op basis van AI, artikelen analyseert is de enige in de markt die merken in staat stelt om hun contextuele strategie te baseren op brede kennis rondom content. Daarnaast zorgen de in-content placements voor zichtbaarheid die verder gaat dan viewability en ervoor zorgen dat de ads daadwerkelijk opvallen en impact genereren.
Bron: *https://sportsvideo.org/main/files/2014/06/2014-Know-the-Fan-Study_US.pdf
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!