Vrouwenhygiënemerk Sanature lanceert een nieuwe merkcampagne, 'Bescherm je meest kwetsbare huid', waarin het vrouwen uitnodigt eens goed te luisteren naar hun intieme huid. Het merk wil duidelijk maken dat het niet nodig is dat vrouwen tijdens de menstruatie nog last hebben van huidirritatie. De campagne, ontwikkeld door de bureaus Love en Vigics, moet de vrouwelijke consument aanmoedigen te voelen, het gevoel te volgen en de eigen huid te verkennen zodat ze zich afvragen of ze elke maand tijdens de menstruatie wel de juiste producten gebruikt.
Bekijk de nieuwe merkcampagne
'Huidirritatie geen part of the deal'
Volgens Marly Kramer, brand manager bij Sanature, hoort het bedrijf nog te vaak dat vrouwen het normaal vinden dat ze tijdens hun menstruatie last hebben van huidirritatie. Het zou part of the deal zijn. ‘We nodigen alle vrouwen uit eens goed naar hun intieme huid te luisteren door écht te voelen. Zo hopen we dat meer vrouwen bewust zullen kiezen voor natuurlijk katoenen producten en zelf de voordelen ervan gaan ervaren, want huidirritatie is geen part of the deal.’
'Esthetische en uitgesproken'
Patrick van Haperen, creatief directeur bij Love geeft aan dat de campagne het resultaat is van een vertrouwelijke en hechte samenwerking: ‘Samen met Sanature, regisseur Donnya Zidan en het team van Vigics wilden we verder gaan dan de meeste hygiëne-merken durven. Door het wederzijdse vertrouwen is het resultaat een esthetische en uitgesproken campagne waarbij sensitiviteit en kwetsbaarheid gezien kunnen worden als kracht.’
Donnya Zidan, regisseur, voegt daar aan toe: ‘Welkom in 'Het huis van Sanature' is een plek waar vrouwen elkaar inspireren en motiveren tot het gebruik van natuurlijk katoen voor de intieme huid. In deze brandfilm reist de kijker mee met de vrouw die ervoor kiest om af te stappen van gewoontes en open te staan voor innovatie.’
Campagnemateriaal
De campagne bestaat uit de brandfilm die doorvertaald is naar een serie korte tv-commercials en online content.