Reclame vanuit de lucht met Ad-Air

Na Dubai is nu Nederland aan de beurt voor de grootste reclameschermen van de wereld. Het Britse Ad-Air zet rond luchthaven Schiphol frames neer van twintigduizend vierkante meter, die met een doek bespannen zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bedrijf heeft uitgerekend dat op die manier 3,8 miljoen vakantiegangers per jaar de reclame vanuit het vliegtuig zien. En dat precies op het moment dat alle lichten en tv-schermpjes in het vliegtuig uit moeten.

Dat er om Schiphol vooral weilanden liggen, is volgens Laura Emmerson, senior account executive, geen probleem. ‘De boeren hebben er geen last van. De schermen laten licht en lucht door, dus gewassen kunnen gewoon groeien. En we betalen de boeren voor de ruimte.’

De advertentieplekken zijn voor periodes van een half jaar te huur. De prijs hangt af van de periode en het aantal schermen dat iemand wil huren. Adverteerders zijn nog niet gevonden, maar Ad-Air is wel in gesprek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie