Philips TV & Sound wil van tech naar lifestyle
TP Vision Live, het evenement van de licentienemer, moet pers en handelsrelaties overtuigen van de merkkracht: ‘The difference is real’.
Hoe zat het ook alweer. Televisies en aanverwante audioproducten – en zelfs koptelefoons – die aangeboden onder de merknaam Philips, worden al een hele tijd niet meer bedacht door Philips-techneuten, noch worden ze geproduceerd in Philips-fabrieken. Een kleine tien jaar geleden besloot Philips de divisie af te stoten en sinds 2012 worden de televisies in licentie ontwikkeld, vervaardigd en op de markt gebracht door TP Vision, dat sinds 2014 volledig in Chinese handen is. Wikipedia meldt dat destijds werd afgesproken dat Philips 2 procent van de jaaromzet toucheert, voor het gebruik van de merknaam, maar dat is volgens TP Vision niet correct. Wat de afspraak wél is, daar doet het geen uitspraken over.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid