Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkade wil merk opnieuw relevant maken

‘De koekjes en chocolade kunnen weer wat extra aandacht gebruiken.’
Een hap en je bent thuis
Een hap en je bent thuis
© Verkade
Een hap en je bent thuis
Een hap en je bent thuis
© Verkade

Koek- en chocolademerk Verkade lanceert een nieuwe campagne. De nieuwe merkmotto luidt: ‘Eén hap en je bent thuis met Verkade.’ Dat is hard nodig volgens het merk, want ondanks de hoge naamsbekendheid ‘verdienen de koekjes en chocolade weer wat extra aandacht’.

related partner content for mobile comes here

Het ‘grote idee’ achter de campagne is dat door het eten van koekjes of chocolade van Verkade, mensen zich meteen thuis voelen. Verkade: ‘Dat thuisgevoel – dat al 135 jaar bij ons hoort – is ook de kern van de nieuwe merkpositionering van Verkade, maar dan aangepast aan de huidige tijdsgeest.’ De campagne zal te zien zijn in social media, online video en op televisie.

Dit is de commercial:

Verkade, één hap en je bent thuis!

Thuis voelen = ongefilterde versie van jezelf zijn

Laurie van Zeeland, marketing manager Koek & Chocolade bij Koninklijke Verkade, over het gevoel dat het merk wil gaan uitdragen én waar het ook een actieve bijdrage zegt te willen leveren: ‘Alleen als mensen zich helemaal thuis voelen, kunnen ze volledig een ongefilterde versie van zichzelf zijn en genieten met de mensen om zich heen. Zonder de druk te voelen om te moeten voldoen aan het perfecte plaatje.’

Het roer gaat stevig om bij Verkade. Er is een nieuw verpakkingsdesign, die nieuwe campagne dus, en er zijn nieuwe recepturen en nieuwe samenwerkingen. Het verpakkingsdesign voor chocolade is al doorgevoerd. Voor de koekjes volgt dit in 2022. Verkade: ‘Op de nieuwe verpakkingen staan alle producten herkenbaar afgebeeld met alvast één hapje eruit, zodat mensen er al trek in krijgen.’

Samenwerkingen

Onlangs maakte Verkade al bekend terug te keren naar het Fairtrade keurmerk. Daarnaast start dit jaar een samenwerking met Stichting Het Vergeten Kind.

Credits

Bureaus: TWBA\Neboko, PHD, PROUDdesign, Chuck Studios, Brandbuilders, Beautiful Lives en 2twintig PR.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in