Met de aangepaste, altijd aanwezige, brullende leeuw in het ‘familiewapen’ van de autobouwer wil het merk zich profileren als krachtig en instinctief. Het merk, onderdeel van autogigant Stellantis, claimt als bedrijf de tijd vooruit te zijn door met innovatie in te spelen op op het veranderende mobiliteitsgedrag om de weg te plaveien voor toekomstige, duurzame, mobiliteitsoplossingen. Peugeot zegt alle revoluties door de tijd heen meegemaakt te hebben: de industriële, de technologische, de politieke, de sociale, de digitale en nu ook de klimatologische. Het nieuwe merklogo, de elfde variant van de beeltenis sinds 1850, is inhouse ontwikkeld door het Peugeot Design Lab en is het wapen dat de aankomende modellen zal sieren tijdens deze klimatologische revolutie.
'De leeuw is van ónze tijd en moet uiting brengen dat energietransitie en emissievrije mobiliteit centraal staan in onze strategie.' De nieuwe merkidentiteit is al doorgevoerd op de nieuwe website.
De transitie van het Peugeot-logo door de jaren heen
Upgrade van modellen doorgevoerd in merkidentiteit
Volgens het in Nederland gevestigde Stelllantis ‘brult’ de leeuw in het embleem nu luider dan ooit tevoren. ‘Onze nieuwe merkidentiteit en logo moet het merk Peugeot tijdloos maken. Het beeld is de schakel tussen het verleden en de toekomst. In de afgelopen tien jaar hebben al onze auto’s een upgrade gehad. Het nieuwe merklogo belichaamt die upgrades, plus wat Peugeot betekende in het verleden, wat het betekent in het heden en waarvoor Peugeot staat in de toekomst.’ De upgrades van de auto’s zelf resulteerden in het winnen van verschillende prijzen, waaronder drie Car Of The Year-titels. De nieuwe Peugeot 308 wordt het eerste model dat het nieuwe merkembleem zal gaan voeren.
Lees ook: De cover als… crisisbeleving
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!