Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit

Met ‘De leeuw in het familiewapen die luider brult dan ooit tevoren', zegt de autobouwer klaar te zijn voor de klimatologische revolutie.

Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit

Met de aangepaste, altijd aanwezige, brullende leeuw in het ‘familiewapen’ van de autobouwer wil het merk zich profileren als krachtig en instinctief. Het merk, onderdeel van autogigant Stellantis, claimt als bedrijf de tijd vooruit te zijn door met innovatie in te spelen op op het veranderende mobiliteitsgedrag om de weg te plaveien voor toekomstige, duurzame, mobiliteitsoplossingen. Peugeot zegt alle revoluties door de tijd heen meegemaakt te hebben: de industriële, de technologische, de politieke, de sociale, de digitale en nu ook de klimatologische. Het nieuwe merklogo, de elfde variant van de beeltenis sinds 1850, is inhouse ontwikkeld door het Peugeot Design Lab en is het wapen dat de aankomende modellen zal sieren tijdens deze klimatologische revolutie.

'De leeuw is van ónze tijd en moet uiting brengen dat energietransitie en emissievrije mobiliteit centraal staan in onze strategie.' De nieuwe merkidentiteit is al doorgevoerd op de nieuwe website.

De transitie van het Peugeot-logo door de jaren heen

De transitie van het Peugeot-logo door de jaren heen
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit
Peugeot presenteert nieuw logo en merkidentiteit

Upgrade van modellen doorgevoerd in merkidentiteit

Volgens het in Nederland gevestigde Stelllantis ‘brult’ de leeuw in het embleem nu luider dan ooit tevoren. ‘Onze nieuwe merkidentiteit en logo moet het merk Peugeot tijdloos maken. Het beeld is de schakel tussen het verleden en de toekomst. In de afgelopen tien jaar hebben al onze auto’s een upgrade gehad. Het nieuwe merklogo belichaamt die upgrades, plus wat Peugeot betekende in het verleden, wat het betekent in het heden en waarvoor Peugeot staat in de toekomst.’ De upgrades van de auto’s zelf resulteerden in het winnen van verschillende prijzen, waaronder drie Car Of The Year-titels. De nieuwe Peugeot 308 wordt het eerste model dat het nieuwe merkembleem zal gaan voeren.

Lees ook: De cover als… crisisbeleving

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Ronald Pont
Compliment voor een mooie logo-evolutie en nieuwe verschijningsvorm online. Je wenst de bedenkers toe dat deze revitalisering een boost geeft aan de beoogde energietransitie en emissievrije mobiliteit … maar vooral dat het designers en ontwikkelaars aanzet om de unieke identiteit van Peugeot weer in bijzondere prestaties en opmerkelijke schoonheid tot leven te wekken. Zodat het merk weer onderscheidend wordt en relevant voor nieuwe generaties. Change for growth : een nieuw logo is nog geen added value!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie