PR Newswire heeft onlangs een analyse gemaakt van alle persberichten die het heeft verstuurd. Er werden er meer dan een miljoen onder de loep genomen en gekeken naar het bereik dat ze hadden.
Daaruit kwam een belangrijke conclusie naar voren: beeld werkt beter. Veel beter. Een persbericht met slechts een plaatje erbij heeft wordt veel vaker gezien dan wanneer er alleen tekst op staat. 92 procent meer bereik zelfs, aldus PR Newswire.
Maar het wordt nog gekker. Een persbericht: met meer dan 1 visueel element erbij laat zelfs een stijging zien van 552 procent.
Een multimediale press release die bovendien linkt naar een campagnesite zou volgens PR Newswire zelfs 5.092 procent stijging van bereik laten zien.
Dat is enorm natuurlijk, en er valt ook op eenvoudige wijze enorme en winst te behalen als we de cijfers mogen geloven. 86 procent van de persberichten bevatten namelijk geen enkel beeld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!