Overslaan en naar de inhoud gaan

Online retailer bonprix neemt positionering op de schop

180 Kingsday lanceert nieuwe strategie en campagne van bonprix waarin een ode aan vrouwen van boven de veertig wordt gebracht.
Miniatuurvoorbeeld
© bonprix
Miniatuurvoorbeeld
© bonprix

Bonprix, onderdeel van Europa's op één na grootste e-commerce retailer, de Otto Group, lanceert haar compleet nieuwe positionering en pan-Europese campagne. Samen met 180 Kingsday, die eind vorig jaar de pitch won, is het merk onder de loep genomen. De pay-off ‘bonprix, it’s me' is weliswaar gehandhaafd maar moet een compleet nieuwe lading krijgen.

related partner content for mobile comes here

Bonprix richt zich op vrouwen boven de veertig en daagt iedereen uit na te denken hoe zij naar vrouwen van middelbare leeftijd kijken. 'De nieuwe campagne is een ode aan vrouwen van alle leeftijden, vormen, maten en lagen van de maatschappij en bewijst dat er altijd meer dan je op het eerste gezicht ziet', aldus de retailer. 

Het belangrijkste inzicht tijdens de research was volgens 180 Kingsday dat vrouwen denken dat bonprix niet voor hun is. 'Als ze dan toch op de site terecht komen, blijkt hun beeld niet met de werkelijkheid te kloppen.'

Suffe tante

De herpositionering gaat verder dan alleen een campagne. De opdracht voor de pitch was een strategie te ontwikkelen die het merk zou laten evolueren. Het doel voor bonprix is 'het bereik te vergroten en een consistente, inspirerende customer journey te bieden.'  

De nieuwe campagne laat vrouwen tussen de 30 en 60 in de bloei van hun leven zien, bonprix wil op die manier afrekenen met het  beeld ‘suffe tante’ en de generalisatie van vrouwen met kinderen. De campagne film bestaat voor een deel uit vox-pop interviews, en deels uit een videoclip met echte vrouwen die zich net zo lekker in hun vel zitten als dat zij zich comfortabel voelen met hun identiteit.

Lars Gerber, Vice President van Bonprix's Global Brand & Communication: 'Onze nieuwe merkcommunicatie is voortgekomen uit onze belofte om mode te maken voor zelfbewuste vrouwen die het leven omhelzen en weigeren te doen alsof ze iets of iemand anders zijn dan zijzelf. De nieuwste campagne illustreert wat de kern is van 'bonprix - it’s me!' De ondeugende toon die we hebben aangenomen, is een weerspiegeling van hoe wij zelfvertrouwen hebben gewonnen als merk en niet bang zijn dit te laten zien.'

Credits

Client: bonprix, Hamburg (Germany)
Agency: 180 Kingsday, Amsterdam
Production: 180 Kingsday, Amsterdam
Director: Ace Norton
DOP: Erik Henrikson
Editor: Dan Sherwen
Post-production: Glassworks, Amsterdam
Music: Sizzer, Amsterdam
Sound: The Ambassadors, Amsterdam
Graphic Design: Circus Family, Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in